امروزه همه ما یوتیوب را میشناسیم و از پتانسیل آن برای کسب درآمد آگاه هستیم. این بستر مناسب برای درآمدزایی خیلی افراد را ترغیب کرده تا بخواهند استراتژی های تولید محتوا در یوتیوب را یاد بگیرند. اگر شما هم به تازگی کانال یوتیوب خود را راه اندازی کردید یا از رشد کانال خود رضایت ندارید، در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم. (چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ چگونه ویدیوهای یوتیوبی جذاب بسازیم؟)

آموزش استراتژی های تولید محتوا در یوتیوب (چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ چگونه ویدیوهای یوتیوبی جذاب بسازیم؟)
آموزش استراتژی های تولید محتوا جذاب و پربازدید در یوتیوب (چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ چگونه ویدیوهای یوتیوبی جذاب بسازیم؟)

یوتیوب چیست و استفاده از آن چه سودی دارد؟

یوتیوب وب‏ سایت یا سرویسی رایگان برای اشتراک گذاری و همرسانی  ویدیوها و تماشای آنلاین آن ها است. یوتیوب در سال 2005 وارد عرصه اینترنت شد و هم اکنون یکی از پربازدیدترین سایت ها (بازدید 6میلیارد ساعت ویدیو در هرماه) است.

یوتیوب فضایی فوق العاده برای تفریح، آموزش ، کشف و سرگرمی است. محبوبیت و همه گیر بودن این سرویس، محیطی برای کسب درآمد چشم گیر از این سرویس اشتراک ویدیو فراهم آورده است. درآمد افراد در این فضا، از چند دلار تا میلیون ها دلار در ماه متغیر است؛ گرچه همه افراد به درآمد نمیرسند.

علی رغم فیلتر بودن این سرویس در کشورمان، ایرانی های زیادی در یوتیوب مشغول هستند و با تولید محتوا و ویدیو، کسب درآمد میکنند.

در ادامه:

آموزش استراتژی های تولید محتوا جذاب در یوتیوب :

آموزش استراتژی های تولید محتوا جذاب در یوتیوب (چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ چگونه ویدیوهای یوتیوبی جذاب بسازیم؟)

 

1. استراتژی ویدیو خود را مشخص کنید

  • موضوع مناسب را انتخاب کنید (مخصوص مخاطبان‌تان)

شما ممکن است کاریزماتیک، خنده دار و باهوش باشید، اما اگر ارزشی برای مخاطبان‌تان ایجاد و ارائه نکنید، ویدیوهای شما بی فایده هستند.

چگونه توضیحات (دیسکرپشن) ویدیو را در یوتیوب بنویسیم؟
مشاهده

درواقع شما باید روی مخاطب خود تمرکز کنید، نه خودتان.

قبل از شروع کار بر روی اولین فیلمنامه یا داستان خود ، باید به این سوال پاسخ دهید:

“مخاطبان شما چه کسانی هستند؟”

شناخت مخاطبان تقریباً شما را در هر تصمیمی که قرار است در مورد ویدیوی خود بگیرید، راهنمایی می کند. دانستن اطلاعات کلی مفید است، اما به مخاطبان مختص خودتان فکر کنید.

  • مشکلات آنها چیست؟
  • آنها چه چیزی را باید بدانند؟
  • آنها از ویدیوی شما چه خواهند آموخت؟
  • ویدیوی شما چه سودی برای آنها دارد؟

اگر نمی توانید به این سؤالات اساسی پاسخ دهید، باید عمیق تر کاوش کنید. پاسخ به این سوالات شما را در هنگام برنامه ریزی و ساخت ویدیو راهنمایی می کند.

  • نظر متخصصان

جرمی وست، مدیر بازاریابی ، پیشنهاد می‌کند که به گوش دادن اهمیت ویژه بدهید، زیرا «اگر به مخاطبان خود گوش ندهید، نمی‌توانید به خوبی به آنها خدمت کنید.» با این حال، همه چیز فقط به دنبال خواسته بیننده بودن، نیست.

هنگامی که مخاطب خود را درک کردید، باید محتوایی ایجاد کنید که با شخصیت شما مطابقت داشته باشد. فرقی نمی کند ویدیوی شما برای گروه های دیگر یا شخصیت های دیگر باشد.

 

2. کمال گرایی را دور بیاندازید

فقط شروع کن.

واقعاً به همین سادگی است. تماشای یوتیوبرهای معروف و فکر کردن به اینکه باید چه ویدیوهایی درست کنید و مخاطبان زیادی را به یکباره جذب کنید می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما همه این افکار می‌توانند فلج‌کننده باشند!

بسیاری از مردم از همان ابتدا نگران عالی پیش رفتن کارها هستند. ما خودمان را با فکر کردن به اینکه چه کاری را انجام بدهیم یا چه کاری را انجام ندهیم، فلج میکنیم. زیرا بسیار نگران این هستیم که آیا همه تجهیزات مناسب را داریم ؟ یا هر تمام بخش های کارمان بی‌نقص است؟

دوربین عکاسی بهتر است یا دوربین تلفن های هوشمند؟
مشاهده

اگر متوجه شدید که در این چرخه کمال گرایی گیر کرده اید، باید چه کنید؟

با پرسیدن چند سوال از خود شروع کنید:

  • اگر این تغییرات ایجاد نشود، آیا مخاطبان من به وضوح هدف ویدیو را درک نمی کنند؟
  • آیا ویدیو، همانطور که هست، شما را به هدفتان خواهد رساند؟
  • آیا ویدیو حاوی موارد نادرستی است که تأثیر جدی بر بیننده داشته باشد؟
  • اگر ویدیو همانطور که هست منتشر شود، بدترین اتفاقی که ممکن است بیوفتد چیست؟
  • آیا می توان از زمانی که برای ادامه ویرایش صرف می شود، در پروژه دیگری استفاده بهتری کرد؟

هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، خود را رها کنید و به خود اجازه عمل دهید. اگر بیش از حد روی ساخت یک ویدیوی عالی تمرکز کنید، در دراز مدت عملکرد خود را محدود خواهید کرد.

 

3. مطمئن شوید محتوای شما به کاربران نشان داده میشود

اگر کسی یک ویدیو را نبیند، آن ویدیو نمی تواند موفق باشد! هنگام شروع ساخت ویدیوی خود باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را در نظر بگیرید.

  • محتوایی بسازید که برای کاربران مفید باشد
  • محتوایی تولید کنید که برای موتورهای جستجو خوب باشد.

اندرو کان ، توصیه می‌کند محتوایی را متمرکز بر یک موضوع خاص ، که به جستجوی بیشتر محتوای شما کمک می‌کند، بسازید. همچنین این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که مخاطبان ، محتوای شما را پیدا می کنند.

بسیاری از مردم زمان خود را صرف موقعیت هایی می‌کنند که رقابت زیادی دارند و هرگز [در جست‌وجو] برای مخاطبان آنها ظاهر نمی‌شوند».

نکاتی در مورد تولید محتوا صوتی
مشاهده

پس اگر در ابتدای کار هستید، بهتر است روی موضوعی خاص تمرکز کنید و فعلا سراغ موضوع های بسیار رقابتی نروید. علاوه بر گذاشتن تمرکز محتوای خود بر موضوعات خاص، توصیه می شود که مطمئن شوید محتوای شما مفید است و به سوالاتی که مخاطبان بالقوه شما می پرسند، پاسخ می دهد.

آموزش استراتژی های تولید محتوا جذاب در یوتیوب (چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ چگونه ویدیوهای یوتیوبی جذاب بسازیم؟)
آموزش استراتژی های تولید محتوا جذاب در یوتیوب (چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ چگونه ویدیوهای یوتیوبی جذاب بسازیم؟) آموزش ساخت ویدیوهای پربازدید در یوتیوب

 

4. ایده ها و موضوعات را پیدا کنید

اکنون که مخاطبان خود را می شناسید، ممکن است از خود بپرسید “در مورد چه چیزی باید ویدیوی یوتیوبی بسازم؟” خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای یافتن ایده‌های ویدیویی YouTube وجود دارد که مخاطبان شما به دنبال آن هستند.

برای یافتن ایده‌هایی حتی فراتر از فهرست اولیه‌تان، در اینجا چند نکته از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید برای الهام گرفتن و پیدا کردن موضوعات بسیار مرتبط برای مخاطبان خاص خود از آنها استفاده کنید، آورده شده است.

  • جستجوی یوتیوب

جستجوی یوتیوبی یکی از بهترین راه ها برای یافتن آنچه مردم به دنبال آن هستند است. وقتی به ایده ای برای محتوا می رسید، یک جستجوی سریع در YouTube انجام دهید .سپس به نتایج جستجو نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا این یک موضوع اشباع شده است یا همچنان جایی برای یک نسخه منحصر به فرد و ارزشمند وجود دارد؟

شما می خواهید موضوعاتی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و به مخاطبان شما مرتبط است. وقتی یک ایده اساسی برای موضوع دارید، یوتیوب می تواند به شما در محدود کردن آن کمک کند.

  • بخش نظرات

بخش نظرات ویدیوها و مقالات می تواند منبع خوبی برای موضوعات ویدیوی یوتیوبی شما باشد.

راه های آسان برای افزایش تعامل در اینستاگرام
مشاهده

بینندگان اغلب موضوعات اضافی را پیشنهاد می کنند یا سؤالاتی می پرسند که زمینه های مورد علاقه آن ها را برای ایجاد محتواهای دیگر نشان می دهد.

  • از مخاطبان خود بپرسید

اگر از قبل مخاطبانی دارید (حتی یک گروه کوچک)، ارزش دارد از آنها بپرسید که چه نوع محتوایی را دوست دارند ببینند.

این یک راه مطمئن برای کشف آنچه که مخاطبان شما می خواهند بدانند، بیاموزند و تماشا کنند، است.

آموزش استراتژی های تولید محتوا جذاب در یوتیوب (چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ چگونه ویدیوهای یوتیوبی جذاب بسازیم؟)

5. ویدیوهای خود را بهینه کنید

  •  ویدیوهای طولانی تر بسازید

ویدیوهای طولانی تر معمولاً بالاتر از ویدیوهای کوتاه تر قرار می گیرند.

براساس نظرات متخصصان ، میانگین طول یک ویدیو در صفحه اول یوتیوب 14 دقیقه و 50 ثانیه است.

YouTube ویدیوهای طولانی تر را در نتایج جستجو بالاتر می برد.

  • شروعی طوفانی داشته باشیید

حفظ مخاطب همه چیز در یوتیوب است. کاربران را تشویق کنید تا 10 ثانیه اول ویدیو را تا حد امکان تماشا کنند و به آنها دلیلی برای ماندن و تماشای ویدیوی خود بدهید.

  • از کاربران تعامل بخواهید

در پایان ویدیو از کاربران بخواهید نظر دهند، لایک کنند، سابسکرایب کنند و از سایت شما دیدن کنند. اگر به آنها نگویید این کار را انجام دهند، احتمالا هرگز این کار را نخواهند کرد.

منبع : techsmith

ساخت ویدیو با موبایل امکان پذیر است؟ نکات حرفه ای ساخت فیلم با گوشی