هشتگ های اینستاگرام می توانند استراتژی های بازاریابی اینستاگرام شما را به موفقیت برسانند یا به کلی خراب‌شان کنند. اگر بتوانید از آن ها به درستی استفاده کنید، پست های شما به مخاطبان بیشتری نشان داده خواهد شد و این مخاطبان هم احتمالا افرادی هستند که به محتوای شما علاقه‌مند هستند؛ اگر هم از این ابزار اشتباه استفاده کنید، ممکن است الگوریتم ها باعث شوند که پست شما به مخاطبان‌تان نشان داده نشود. برای استفاده موثر از هشتگ ها برای اینستاگرام، باید دقیقا نحوه عملکرد آنها را بدانید. در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم: چگونه بیشترین استفاده بهینه را از هشتگ ها ببریم؟ (راهنمای هشتگ گذاری اینستاگرام) باید چگونه و چقدر هشتگ بگذاریم؟ چگونه درست هشتگ بگذاریم؟

راهنمای هشتگ گذاری اینستاگرام چگونه بیشترین استفاده را از هشتگ ها ببریم؟
چگونه بیشترین استفاده را از هشتگ ها ببریم؟ راهنمای هشتگ گذاری اینستاگرام – چجوری هشتگ بزارم؟ (هشت گذاری صحیح در اینستاگرام)

هشتگ های اینستاگرام چی هستند؟

هشتگ ترکیبی از حروف، اعداد و یا ایموجی است که قبل از آن علامت # (مثلاً طبیعیت#) قرار می‌گیرد. هشتگ ها برای دسته بندی محتوا و راحت تر پیدا کردن آنها، استفاده می شوند.

هشتگ ها قابل کلیک هستند. اگر روی یک هشتگ اینستاگرام کلیک کنید یا یک هشتگ اینستاگرامی را جستجو کنید، صفحه ای را مشاهده می کند که تمام پست های برچسب گذاری شده با آن هشتگ را نشان می دهد.

چرا از کروماکی استفاده کنیم ؟

چرا از هشتگ اینستاگرام استفاده کنیم؟

هشتگ ها راه مهمی برای گسترش مخاطبان اینستاگرام و رسیدن به تعامل بیشتر هستند . هنگامی که از یک هشتگ استفاده می کنید، پست شما در صفحه مربوط به آن هشتگ ظاهر می شود. اگر از یک هشتگ در استوری خود استفاده می کنید، می تواند در استوری هشتگ مربوطه قرار گیرد که در صفحه هشتگ نیز ظاهر می شود.

10 ایده عالی، برای تولید محتوای پیج اینستاگرام شما
مشاهده

افراد همچنین می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند، به این معنی که می‌توانند پست هشتگ‌شده شما را در صفحه فید خود ببینند، حتی اگر شما را فالو نکرده باشند.

هشتگ های اینستاگرام می توانند راه بسیار خوبی برای ایجاد یک اجتماع آنلاین باشند تا مردم انگیزه بیشتری برای تعامل با شما داشته باشند.

روش های کسب درآمد با پرده سبز !!!

از 9 جولای 2021، تاکنون اینها 6 هشتگ برتر اینستاگرام بوده اند.

  1. #love (1.835B)
  2. #instagood (1.150B)
  3. #fashion (812.7M)
  4. #photooftheday (797.3M)
  5. #beautiful (661.0M)
  6. #art (649.9M)
چگونه بیشترین استفاده بهینه را از هشتگ ها ببریم؟ (راهنمای هشتک گذاری اینستاگرام) چگونه و چقدر هشتگ بگذاریم؟ باید چقدر و چندتا هشتگ بگذاریم؟ چگونه درست هشتگ بگذاریم؟
چگونه بیشترین استفاده بهینه را از هشتگ ها ببریم؟ (راهنمای هشتگ گذاری اینستاگرام) چگونه و چقدر هشتگ بگذاریم؟ باید چقدر و چندتا هشتگ بگذاریم؟ چگونه درست هشتگ بگذاریم؟

 

نکته مهم: به خاطر داشته باشید که محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام لزوما موثرترین آنها نیستند.

تعداد زیاد پست در یک هشتگ، ممکن است به این معنی باشد که افراد زیادی آن هشتگ را دنبال می کنند، اما همچنین به این معنی هم هست که تعداد زیادی محتوا در آن وجود دارد و ممکن است پست های شما در آن گم شوند. اینستاگرام پیشنهاد می‌کند از ترکیبی از هشتگ‌های محبوب و خاص برای دستیابی به مخاطبان مختلف، از عموم تا خاص استفاده کنید.

نحوه ساخت ویدیو آموزشی در کوتاه‌ترین زمان

از چند هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

می توانید تا 30 هشتگ در یک پست معمولی و حداکثر 10 هشتگ در یک استوری قرار دهید. اگر سعی کنید موارد بیشتری را اضافه کنید، کامنت یا کپشن شما پست نخواهد شد.

درست است که می‌توانید از هشتگ‌های زیادی برای اینستاگرام استفاده کنید، اما به این معنی نیست که باید از حداکثر هشتگ ها استفاده کنید . نمیتوان به طور دقیق گفت که برای هرپست با هر موضوعی چقدر باید هشتگ گذاشت.

نکات طلایی سئو اینستاگرام (دیده شدن در نتایج جستجو)
مشاهده

اتفاق نظر در این است که حدود 11 هشتگ عدد خوبی برای شروع است. اما متداول ترین تعداد هشتگ برای استفاده در اینستاگرام بین 1 تا 3 عدد است .

شما برای اینکه بفهمید چه چیزی روی صفحه شما جواب میدهد ، چندین بار امتحان کنید تا متوجه شوید.

کروماکی چیست؟ کاربرد های کروماکی در تولید محتوا

چگونه هشتگ های اینستاگرام را مخفی کنیم؟

  1. کپشن خود را طبق معمول بنویسید اما هیچ هشتگی در آن قرار ندهید.
  2. هنگامی که پست شما منتشر شد،به بخش کامنت ها بروید و هشتگ های خود را وارد کنید.
  3. در تلفن همراه، هشتگ‌های شما قابل مشاهده نخواهند بود مگر اینکه کاربر به بخش نظرات پست شما برود . با این حال، در دسکتاپ، نظر شما در جایگاه اول نظرات باقی خواهد ماند؛ بنابراین اگر مخاطبان تلفن همراه را هدف خود قرار داده اید، این ترفند بهتر عمل می کند.
چگونه درست هشتگ بگذاریم؟ راهنمای هشتگ گذاری اینستاگرام

چگونه بهترین و مناسب ترین هشتگ های اینستاگرام پیدا کنید؟

شما میتوانید مثل اکثر افراد محتوای خود را با انبوهی از پیشنهادهای هشتگ اینستاگرام آپلود کنید و هیچ استراتژی برای هشتگ گذاری اینستاگرام نداشته باشید.

اما اگر به دنبال نتیجه ای متفاوت از بقیه هستید، باید استراتژی مناسب خود را برای هشتگ گذاری ترسیم کنید. ما در اینجا چند نکته برای هشتگ گذاری مناسب اینستاگرام برای شما آورده ایم که با کمک این توصیه ها، دسترسی کاربر به محتوای شما راحت تر شده و تعامل آن ها با شما افزایش خواهد یافت.

باید چقدر هشتگ بگذاریم؟
چگونه بیشترین استفاده بهینه را از هشتگ ها ببریم؟ (راهنمای هشتگ گذاری اینستاگرام) چگونه و چقدر هشتگ بگذاریم؟ باید چقدر و چندتا هشتگ بگذاریم؟ چگونه درست هشتگ بگذاریم؟

 

  • رقبای خود را برسی کنید

لزوما نیازی نیست که مو به مو رقبای خود را ارزیابی کنید، اما نگاهی کوتاه به هشتگ‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌تواند سرنخ‌های خوبی در مورد هشتگ های موثر حوزه تان، به شما بدهد.

راه های آسان برای افزایش تعامل در اینستاگرام
مشاهده

شاید با این ارزیابی ها، هشتگ های جدیدی برای اضافه کردن به کپشن خود پیدا کنید. یا ممکن است تصمیم بگیرید که درآن هشتگ ها رقابت نکنید و آن ها را حذف کنید؛ در این صورت می توانید هشتگ های جایگزین را به میدان بیاورید.

  • ببینید مخاطبان شما در حال حاضر از چه هشتگ هایی استفاده می کنند

از این گذشته، اگر مخاطبان شما قبلاً از هشتگ خاصی استفاده می کنند، احتمالاً مخاطبان شبیه به آنهاهم از آن هشتگ ها استفاده می کنند. یافتن این اجتماع ها در اینستاگرام یک راه عالی برای گسترش مخاطبان و دستیابی به افرادی است که به احتمال زیاد به کسب و کار و حوزه شما علاقه مند هستند.

  • از ویژگی هشتگ های مرتبط اینستاگرام استفاده کنید

در هر صفحه هشتگ، درست بالای سربرگ‌های «Top» و «Recent»، فهرستی از هشتگ‌های مرتبط را می‌بینید که می‌توانید با کشیدن انگشت به چپ در آن‌ها جستجو کنید.

  • هشتگ خود را بسازید

بهترین هشتگ برای شما میتواند هشتگی باشد که خودتان آن را ایجاد کرده باشید. هشتگ منحصر به فردتان، مثل برچسب تگی است که برای برند خود میسازید.

بعد از ساخت هشتگ منحصر به فرد خودتان، می توانید با قرار دادن آن در بیو اینستاگرام و برجسته کردن آن در کپشن ها و استوری های اینستاگرام، مخاطبان تان را از هشتگ خود مطلع کنید.

چگونه بیشترین استفاده بهینه را از هشتگ ها ببریم؟ (راهنمای هشتگ گذاری اینستاگرام) باید چقدر و چندتا هشتگ بگذاریم؟ چگونه درست هشتگ بگذاریم؟ چجوری هشتگ بزارم؟ (هشت گذاری صحیح در اینستاگرام)

 

  • از بخش Insights استفاده کنید تا ببینید کدام تگ ها بهتر کار می کنند

اگر اکانت خود را به حساب Creator و یا Business تغییر داده اید، قادر خواهید بود به اطلاعات آنالیز شده دقیق دسترسی داشته باشید ؛ این اطلاعات میتواند به شما بگوید که چقدر از هشتگ ها تعامل کسب کردید و یا مخاطب وارد کرده اید.

  1. پست مورد نظر خود را انتخاب کنید و در گوشه سمت چپ، View Insights را انتخاب کنید.
  2. انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا همه اطلاعات مربوط به آن پست، از جمله تعداد برداشت‌های هشتگ‌ها را ببینید.
چطوری با پرده سبز در اینستاگرام محتوا بسازم؟
مشاهده

این اطلاعات به شما کمک میکند تا بفهمین کدام هشتگ ها برای شما بهترین انتخاب هستند.

  •  از هشتگ های ممنوعه و هشتگ های اسپم خودداری کنید

وقتی محتوای نامناسب با یک هشتگ مرتبط شود، اینستاگرام ممکن است آن هشتگ را بن کند.

این به این معنی نیست که شما اصلا نمی توانید از آن استفاده کنید. بلکه به این معنی است که اگر روی آن هشتگ کلیک کنید، فقط پست های برتر را خواهید دید و پست های اخیر به شما نمایش داده نمیشود. همچنین هیچ استوری مرتبط با هشتگ وجود نخواهد داشت.

تنها راه برای اطلاع از بن بودن یا نبودن یک هشتگ این است که قبل از استفاده از آن، آن را بررسی کنید.

استفاده از هشتگ‌های ممنوعه و بن شده می‌تواند باعث کاهش تعامل شود، چرا که حتی اگر شما در کنار آن ها از هشتگ های عادی هم استفاده کنید، اثر آنها میتواند کاهش پیدا کند.

همچنین باید از هشتگ هایی که برپایه درخواست لایک و فالوور هستند، اجتناب کنید. به عنوان مثال می‌توان به #followme، #like4like، #follow4follow، #tagsforlike و غیره اشاره کرد.

گذشته از تاثیر الگوریتم اینستاگرام، استفاده از این هشتگ ها باعث جذب ربات ها، اسپمرها و سایر کاربران اینستاگرامی می شود که قصد ندارند با شما در تعامل باشند.

علاوه براین ها، استفاده از این هشتگ ها به فالورهای شما این را القا میکند که پیج شما با رفتارهای اسپم گونه مشکلی ندارد؛ این میتواند برای نام تجاری شما خیلی گران تمام شود.

  • از هشتگ های نامربوط و تکراری استفاده نکنید

خیلی ها برای خود لیستی از هشتگ های ذخیره شده دارند که زیر هر پست جدید، آن ها را جای‌گذاری میکنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید دست نگه دارید!!

چطوری با پرده سبز در اینستاگرام محتوا بسازم؟
مشاهده

دستورالعمل های اجتماعی اینستاگرام به وضوح بیان می کند که “پست کردن نظرات یا محتوای تکراری” اشکالی ندارد؛ اما اگر برای هر پست از هشتگ های مشابه استفاده کنید، محتوای شما توسط الگوریتم جریمه می شود.

هنگامی که یک پست آپلود میکنید، فقط از هشتگ های منطقی استفاده کنید. برای مثال، اگر پستی را با #کنکور تگ می‌کنید، محتوای شما باید چیزی باشد که کنکوری ها بخواهند درباره آن نظر بدهند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند.

مهم دیده شدن توسط افراد بیشماری نیست، مهم این است که توسط افراد مناسب دیده شوید. اینگونه است که هشتگ ها به تعامل بالاتر و فالوورهای بیشتر منجر می شوند.

تولید محتوا در اینستاگرام با کروماکی