یک توضیح یا دیسکرپشن خوب در یوتیوب می تواند علاقه مخاطبان را به ویدیوهای شما افزایش دهد و باعث افزایش زمان تماشا، تعداد بازدید بهتر و حتی مشترکین (subscribers) جدید شود. به علاوه، می‌تواند به سئوی محتوای شما در یوتیوب کمک کند؛ چرا که با یک توضیح خوب، الگوریتم های یوتیوب محتوای شما را میفهمند و آن را به کاربران جدید پیشنهاد میکنند که این امر آمار یوتیوبی شما را بهبود میبخشد. بنابراین نوشتن بخش توضیحات یا دیسکرپشن، باید بخش مهمی از استراتژی کلی شما باشید. اما بهتر است چگونه توضیحات (دیسکرپشن) ویدیو خود را در یوتیوب بنویسیم؟ یا چگونه میتوانیم موثرترین و بهترین توضیحات ویدیو یوتیوبی‌ را بنویسیم؟ ما درادامه چندین نکته فوق العاده ، برای بهتر نوشتن دیسکرپشن ویدیوهای یوتیوبی‌تان گرد آوردیم. پس با ما همراه باشید.

چگونه توضیح (دیسکرپشن) ویدیو خود را بنویسید؟ یا چگونه میتوانید موثرترین و بهترین توضیح ویدیو یوتیوبی‌تان را بنویسید؟
چگونه توضیحات (دیسکرپشن) ویدیو خود را در یوتیوب بنویسیم؟ یا چگونه میتوانیم موثرترین و بهترین توضیحات ویدیو یوتیوبی‌ را بنویسیم؟ سئو یوتیوب چگونه کار میکند؟ آموزش سئو یوتیوب

 

توضیح (description) در یوتیوب چیست؟

دو نوع دیسکرپشن وجود دارد که باید بدانید:

  • دیسکرپشن کانال یوتیوب . درواقع همان توضیحات شما درباره کانال است . این توضیحات به بینندگان کمک می کند تا بفهمند قرار است در کانال شما چه محتوایی را ببینند و اینکه چرا باید کانال شما را سابسکرایب کنند.
  • دیسکرپشن ویدیو یوتیوب . متن زیر هر ویدیو به بینندگان کمک می کند محتوای ویدیوی شما را پیدا کنند و آنها را متقاعد می کند که آن را تماشا کنند. همچنین بخش توضیحات ویدیو می‌تواند شامل پیوندها و هرگونه اطلاعات اضافی مرتبط با ویدیوی شما باشد.

بهترین روش برای برداشت عکس های با کیفیت

آموزش چند نکته برای نوشتن توضیحات ویدیو در یوتیوب

اما حالا که انواع دیسکرپشن را شناختیم و متوجه شدیم که درست و موثر نوشتن توضیحات، چه تاثیر قابل توجهی بر کانال شما دارد، بهتر است برویم سر اصل مطلب! یعنی راه هایی برای بهتر نوشتن دیسکرپشن یا توضیحات.

دوربین عکاسی بهتر است یا دوربین تلفن های هوشمند؟
مشاهده

1. واضح بنویسید!

انتخاب کلمات کلیدی برای توضیحات کانال و ویدیو بسیار مهم است. گذاشتن کلمات کلیدی در توضیحات، به الگوریتم یوتیوب کمک می کند تا محتوای شما را درک کند، دسته بندی کند و آن را نشان بدهد. هرچه کلمات کلیدی واضح تر و مشخص تر باشند، بهتر است.

پس به طور واضح و دقیق ، کلمات کلیدی خود را در توضیحات بنویسید.

2. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

نمی دانید که باید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید؟ ابزارهایی مانند “Google Ads’ Keyword Planner” و “Google Trends” می توانند به شما در شروع کار کمک کنند.

به عنوان مثال، Google Trends به شما کمک می کند تا بفهمید آیا کلمه کلیدی مورد نظر شما، کلمه ای پرطرفدار در بین کاربران است یا خیر. همچنین می توانید از این ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی که حجم جستجوی بیشتری دارند، استفاده کنید.

درآمد از پرده سبز در شبکه های اجتماعی

چگونه توضیحات (دیسکرپشن) ویدیو خود را در یوتیوب بنویسیم؟ یا چگونه میتوانیم موثرترین و بهترین توضیحات ویدیو یوتیوبی‌ را بنویسیم؟ سئو یوتیوب چگونه کار میکند؟ آموزش سئو یوتیوب

3.از کلمات کلیدی قابل جستجو استفاده کنید

افراد زیادی ویدیوهای یوتیوب را از طریق جستجو در گوگل به جای استفاده از خود یوتیوب پیدا می کنند.

کلمات کلیدی‌تان را بر اساس ترندهای جستجوی YouTube و Google انتخاب کنید تا میزان پیدا شدن ویدیوهای‌تان در نتایج را به حداکثر برسانید.

برای اینکه ببینید یک کلمه کلیدی خاص، چقدر پتانسیل نمایش در نتایج جستجوی گوگل را دارد، آن را در گوگل جستجو کنید. اگر ویدیوهای یوتیوب را در بالای صفحه نتایج جستجو دیدید، بدانید که در مسیر درستی هستید!

آموزش نوشتن توضیحات و دیسکرپشن ویدیو در یوتیوب
آموزش نوشتن توضیحات و دیسکرپشن ویدیو در یوتیوب

4. نحوه استفاده از کلمات کلیدی را بدانید

هنگامی که مناسب ترین کلمات کلیدی را شناسایی کردید، خوب است بدانید که چگونه آنها را در متن توضیحات خود قرار دهید.

آموزش تولید محتوا با موبایل در 10 دقیقه
مشاهده

سعی کنید از دو یا سه کلمه کلیدی مرتبط در توضیحات کانال و توضیحات هر ویدیو استفاده کنید. برای ویدیوها، کلمه کلیدی اصلی نیز باید در عنوان نمایش داده شود.

هر کلمه کلیدی را دو تا سه بار در توضیحات تکرار کنید تا در الگوریتم یوتیوب متمایز شود.

اما از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید، در غیر این صورت در معرض جریمه شدن قرار خواهید گرفت.

5. بدانید کجا از کلمات کلیدی استفاده کنید

کلمات کلیدی اصلی شما باید حداقل یک بار در سه جمله اول توضیحات شما ظاهر شوند.

الگوریتم یوتیوب و بینندگان، بیشترین توجه را به این قسمت از توضیحات دارند، بنابراین توضیحات در مورد اینکه کانال یا ویدیوی شما در مورد چیست را به آخر موکول نکنید.

بهترین روش های بهره گیری از فون کروماکی برای اینفلوئنسرها

6. کلمات کلیدی که برای شما خوب هستند را دنبال کنید

وقتی که شروع به نوشتن توضیحات مبتنی بر کلمات کلیدی کردید، می‌توانید از ابزار YouTube Analytics استفاده کنید تا ببینید ترافیک شما از کجا می‌آید .

این ابزار به شما کمک می کند تا بر روی کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می آورد، تمرکز کنید.

چگونه توضیحات (دیسکرپشن) ویدیو خود را در یوتیوب بنویسیم؟ یا چگونه میتوانیم موثرترین و بهترین توضیحات ویدیو یوتیوبی‌ را بنویسیم؟ سئو یوتیوب چگونه کار میکند؟ آموزش سئو یوتیوب

7. ببینید مخاطب شما چه چیزهای دیگری را هم تماشا می کند

در سال 2021، بیشتر ترافیک یوتیوب، از نمایش ویدیوهای پیشنهادی بوده تا از نوار جستجو!!

همانطور که گفته شد، توضیحات ویدیوی شما، بخشی از روند تشخیص موضوع، توسط الگوریتم های یوتیوب است. پس حتما متوجه شدید که توضیحات نقشی حیاتی در تعیین اینکه ویدیوی شما در کجا مورد پیشنهاد قرار گیرد، دارد.

چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ آموزش استراتژی
مشاهده

با استفاده از ابزار YouTube Analytics میتوانید بفهمید مخاطبان‌تان، علاوه بر شما، چه ویدیوهای دیگری را نیز تماشا میکنند. سپس می توانید از زبانی مشابه ویدیوهای پیشنهادی، در دیسکرپشن خود استفاده کنید. با انجام این کار شما این ارتباطات را تقویت میکنید و احتمال اینکه به عنوان یک ویدیوی پیشنهادی ظاهر شوید، خیلی بیشتر است.

روش های تولید محتوای با کیفیت در شبکه های اجتماعی

8.به آنها دلیلی برای سابسکرایب کردن بگویید

همیشه در بخش توضیحات خود در مورد ارزش ویدیو و کانال‌تان صحبت کنید. سعی کنید به حداقل یکی از این سوالات جواب بدهید: چرا یک نفر باید در کانال شما مشترک شود ؟ ویدیوی شما چه سودی برای آنها خواهد داشت؟ (اگر می توانید پاسخ هردو سوال را بدهید )

9. برای CTR بهتر، اطلاعات مهم را اول بنویسید

100 تا 150 نویسه اول توضیحات ویدیوی شما بخشی است که در نتایج جستجو و درست زیر ویدیوی شما ظاهر می شود (در بالای دکمه «نمایش بیشتر»).

این بدان معناست که مهمترین بخش برای دستیابی به بیشترین میزان بیننده و بهبود نرخ کلیک (CTR) شماست.

از این فضا برای ارائه دلیل قانع کننده ای به بینندگان برای تماشای ویدیوی خود استفاده کنید.

10. از حقه طعمه کلیک اجتناب کنید!

اگر در توضیحات ویدیوی خود را نادرست معرفی کنید، بینندگان به احتمال زیاد ادامه آن را نخواهند دید. این امر به رتبه شما و شهرت‌تان آسیب میرساند.

از عناوین کلیکی و کلمات کلیدی نامربوط خودداری کنید. شاید در ابتدا به شما در رتبه بندی کمک کند اما به زودی مورد توجه الگوریتم های یوتیوب قرار خواهد گرفت.

راه های آسان برای افزایش تعامل در اینستاگرام
مشاهده

منبع : blog.hootsuite