از آنجابب که یوتیوب به عنوان دومین دامنه پربازدید در جهان شناخته شده، هجوم سازندگان به آن تعجبی ندارد. با 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه ، یوتیوب از نظر محبوبیت فقط از شرکت مادر خود،یعنی گوگل ، عقب مانده است. این سایت و سرویس جهانی اشتراک گذاری ویدیو، به هر کسی که به یوتیوبری موفق تبدیل شود، شهرت، لذت و پول بسیار زیادی را نوید می دهد. ما در این متن به دنبال کشف این هستیم که چگونه میتوانیم یوتیوبر موفقی شویم؟ و چگونه میتوانیم از طریق یوتیوب به درآمد و پول برسیم؟ و راه و روش های کسب درآمد از یوتیوب را پیدا کنیم؛ پس با ما باشید.

چگونه میتوانیم یوتیوبر موفقی شویم؟ و چگونه میتوانیم از طریق یوتیوب به درآمد و پول برسیم؟ و راه و روش های کسب درآمد از یوتیوب
چگونه میتوانیم یوتیوبر موفقی شویم؟ و چگونه میتوانیم از طریق یوتیوب به درآمد و پول برسیم؟ و راه و روش های کسب درآمد از یوتیوب

 

یوتیوبر کیست؟

یوتیوبر شخصی است که برای پلتفرم اشتراک ویدیو YouTube محتوا تولید می کند. برای برخی، این یک سرگرمی است ؛ یعنی کاری که برای به اشتراک گذاشتن تخصص، شبکه و تفریح ​​انجام می دهند. برای بعضی هم این یک شغل تمام وقت است که صورتحساب ها و هزینه های زندگی آن ها را پرداخت میکند.

اگر مرتباً در یوتیوب محتوا پست می‌کنید یا از محتوای ویدیوی خود درآمد کسب می‌کنید، شاید خود را یک یوتیوبر (YouTuber) بنامید.

یوتیوبرها چقدر درآمد دارند؟

هیچ رقم مطمئنی برای متوسط درآمد یوتیوبرها وجود ندارد. یوتیوب‌برها از راه‌های مختلف درآمد کسب می‌کنند. یک یوتیوبر موفق میتواند از این طریق درآمد کسب کند:

  • تبلیغات – پیوستن به برنامه شراکت YouTube
  • فروش وابسته – تبدیل شدن به یک شریک وابسته
  • کالا – فروش کالاهای خود مانند لیوان، تی شرت و اسباب بازی
  • تامین مالی جمعی – پیوستن به سایتی مانند Patreon یا استفاده از خدمات انعام آنلاین
  • حق انتشار- دادن حق انتشار محتواهای آنها به رسانه ها
  • اسپانسر – ایجاد محتوای برای اسپانسرها
دوربین عکاسی بهتر است یا دوربین تلفن های هوشمند؟
مشاهده

همه یوتیوب‌برهای پردرآمد ، از بیش از یکی از این روش‌ها برای کسب درآمد از محتوای ویدیویی خود استفاده می‌کنند.

سال 2020 ، رایان کاجی 9 ساله ، 29.5 میلیون دلار در یک سال ، برای بازی با اسباب بازی ها و انتشار ویدیوی آنها به دست آورد!

رایان کاجی- چگونه میتوانیم با یوتیوب پول دربیاوریم؟

اما توجه داشته باشید که بخش قابل توجهی از درآمد رایان، شامل دریافت سود از برندهای بیش از 5000 اسباب بازی است . اگر فقط درآمد حاصل از برنامه شراکت YouTube را در نظر بگیریم، تولیدکنندگان محتوای YouTube به طور متوسط ​​18 دلار در هر 1000 بازدید کسب می کنند. به این معنی که یک یوتیوبری که 100000 بازدید در ماه داشته باشد ، دستمزد معادل 1800 دلار دارد.

 

چگونه یک یوتیوبر حرفه‌ ای شویم؟

بیایید دوباره به خودمان برگردیم. بعدها زمان زیادی برای فکر کردن در مورد انتخاب راه درآمدی تان از YouTube خواهید داشت؛ پس بیایید کمی به عقب برگردیم و به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید حرفه جدید خود را به عنوان یک یوتیوبر حرفه ای آغاز کنید.

 

  • حوزه فعالیت خود را نتخاب کنید

همه یوتیوب‌برهای موفق یک جایگاه مخصوص دارند. این جایگاه، حوزه تخصص شماست. درواقع، این موضوعِ مربوط به محتواهای ویدیوهای شما است و به معنای واقعی کلمه، می تواند هر چیزی باشد.

باور نمی کنید؟ به این دو ستاره یوتیوب نگاهی بیندازید.

  1. Unbox Therapy
چگونه یوتیوبر موفقی شویم؟
چگونه میتوانیم یوتیوبر موفقی شویم؟ و چگونه میتوانیم از طریق یوتیوب به درآمد و پول برسیم؟ و راه و روش های کسب درآمد از یوتیوب

این YouTuber ، ویدیوهای جعبه گشایی (آنباکسینگ) درست می کند. یعنی جعبه گشایی و بررسی محصولات جدید مانند تلفن، فناوری‌های جدید بازی و سایر موارد دیگر. این یوتیوبر بیش از 18 میلیون دنبال کننده دارد.

پرده کروماکی در تدریس ریاضی
مشاهده

2. Você Sabia

این دونفر برزیلی، ویدیوهایی با موضوع حقایق تصادفی درست میکنند. مثلا “ده راز بزرگ دیزنی”. تا امروز آن ها بیش از 14 میلیون دنبال کننده از سرتاسر جهان به دست آورده اند!

چگونه میتوانیم یوتیوبر موفقی شویم؟ و چگونه میتوانیم از طریق یوتیوب به درآمد و پول برسیم؟ و راه و روش های کسب درآمد از یوتیوب آیا میتوان از یوتیوب پول درآورد؟ درآمد یوتیوبرها
  •  «چرایی» خود را تعریف کنید

حوزه شما می تواند هر چیزی باشد، اما باید روشن کنید که چرا چنین محتوایی تولید می کنید. وقتی دلیل روشنی دارید، می توانید:

  • تمرکز خود را محدود کنید و در مسیر خود بمانید.
  • هنگام تحقیق در مورد ترندها، در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.
  • افراد میدانند که با عضو شدن در کانال شما، چه محتوایی را دریافت خواهند کرد

بیایید به ویدیوهای جعبه گشایی برگردیم. اکثر آنباکسرها صرفاٌ برای فان بودن، محتوا تولید نمی کنند. آنها معتقدند که ویدیوهای آن ها ، نظرات صادقانه ای در مورد محصولات ، ارائه می دهد؛ این نظرات به مصرف کنندگان کمک می کند انتخاب های بهتری برای خرید خود داشته باشند.

بنابراین، حتی اگر فقط برای کسب درآمد می‌خواهید یک ستاره یوتیوبی شوید، مهم است که هدف محتوایی را که می‌خواهید ایجاد کنید مشخص کنید.

. مخاطبان خود را بشناسید

هنگامی که تصمیم گرفتید چه محتوایی تولید کنید و چرا آن را تولید میکنید، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید.

از خودتان بپرسید:

  • چه کسانی ویدیوهای من را میبینند؟
  • آن ها چند ساله هستند؟
  • چه شغلی دارند؟
  • آنها در چه زمانی از روز، ویدیوها را تماشا میکنند؟
  • چرا آنها را تماشا می کنند؟
  • از تماشای آنها چه سودی می برند؟

سوالاتی از این دست به شما کمک می‌کنند که “شخصیت مخاطب” را بسازید. شخصیت مخاطب، شخصیتی است که شما خلق می کنید و نمایانگر ویژگی های بیننده ایده آل شماست.

چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ آموزش استراتژی
مشاهده

به مخاطبان خود نام، شغل و انگیزه بدهید. زیرا وقتی آنها را زنده کنید، بهتر متوجه می شوید که محتوای شما با چه کسانی “صحبت می کند” و بهتر می توانید نیازهای آنها را با ویدیوهای خود برآورده کنید.

چگونه میتوانیم با یوتیوب پول دربیاوریم؟
چگونه میتوانیم با یوتیوب پول دربیاوریم؟ آیا میتوان از یوتیوب پول درآورد؟ درآمد یوتیوبرها
  • درمورد زمینه فعالیت خود تحقیق کنید

شما باید بدانید که در حال حاضر چه چیزی در حوزه فعالیت شما به خوبی کار می کند و چه کارهایی می توانید انجام دهید تا از دیگران متمایز شوید.

برای اینکه بدانید در حال حاضر چه چیزی کار می کند، به حوزه رقابت خود نگاهی بیندازید. 10 کاربر برتر یوتیوب را در حوزه فعالیت خود پیدا کنید و به دنبال شباهت ها و تفاوت هایشان با شما در نحوه انجام کارها باشید.

ممکن است در این موارد شبیه باشید:

  • جلوه های ویدیویی (مثلا جلوه های بصری و جلوه های صوتی مثل کروماکی)
  • شکل ویدئویی (مانند پرسش و پاسخ، مصاحبه تخصصی، خط داستانی)
  • مکان‌ها (مانند استودیو، فضای باز، سر صحنه)

 

  • به نظرات پاسخ دهید

مانند هر پلتفرم اجتماعی دیگری، YouTube تعامل را در اولویت قرار می دهد. بنابراین، هنگامی که شروع به اضافه کردن محتوا به کانال خود می کنید، به برنامه ای برای پیگیری و پاسخ به نظرات نیاز دارید.

  • کانال خود را تبلیغ کنید

هنگامی که اصول اولیه را درست انجام دادید، می توانید شروع به تبلیغ کار خود کنید. موفق ترین یوتیوبرها هم روی خود تبلیغی سرمایه گذاری می کنند.

شما می توانید کانال خود را از طریق:

  • تبلیغات : یک برد سریع و آسان. به YouTube هزینه ای را پرداخت کنید تا میزان دیده شدن ویدیوهای شما را در نتایج جستجو افزایش دهید.
  • تبلیغات متقابل : یک راه حل آسان برای ارتقا کانال‎‌تان. شما میتوانید از دیگر کانال‌های اجتماعی،  ایمیل یا وب‌سایت خود استفاده کنید تا ویدیوهای YouTube خودتان را به مردم معرفی کنید.
چگونه توضیحات (دیسکرپشن) ویدیو را در یوتیوب بنویسیم؟
مشاهده

منبع : blog.hootsuite