سلام رفیق، اومدم بهت یاد بدم چجور تولید محتوای صوتی انجام بدی!

نمیتونی کسب و کارت رو توسعه بدی؟

راکد موندی؟

واسه تدوین و طراحی محتواهات نیرو متخصص نداری؟

بودجه نداری و نگرانی از رقبا جا بمونی؟

تا حالا محتوای صوتی تولید نکردی و نمیدونی چه تأثیرات شگفت انگیزی داره؟

اصلا نگران نباش، ما اینجاییم که بهت کمک کنیم. کمک کنیم که با کمترین سرمایه هم رشد چشمگیر داشته باشی! کافیه آماده شی و این مقاله رو خط به خط بخونی، چون کروماکی لند اومده تا امروز دستاتو بگیره و مسیر روشن رو هموارتر از همیشه برات فراهم کنه. همراهمون باش تا بعد از تموم شدن آخرین جمله و رسیدن به نقطه پایانی، دیدگاهت، قدم هات، هدف هات و پیشرفتت همگی قراره کلی تغییر کنه.

از آنجایی که میزان تأثیر گذاری صوت در انسان ها بسیار زیاد است؛ تولید محتوای صوتی یکی از تآثیرگذار ترین شیوه محتواگذاری است. از آنجایی که امروزه از کودکان و نوجوانان گرفته تا میان سالان و سالمندان از تلفن های هوشمند برخوردار اند شما می توانید به راحتی از استراتژیک تولید محتوای صوتی استفاده کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. در این مقاله ما با آموزش صفر تا صد تولید محتوای صوتی به همراه تیم حرفه ای تجهیزات تولید محتوای کروماکی لند در کنار شما هستیم. به امید بهره مندی از مطالعه این مطالب.

معرفی محتوای صوتی و مزایای آن

محتوای صوتی شامل هر پیامی است که از طریق صدا منتقل شود. این محتوا می تواند در قالب ها و جنبه های مختلفی انتشار پیدا کند که هرکدام تأثیرات و بازخوردهای مربوط به خود را دارد. محتوای صوتی از دستگاه های مختلفی قابل پخش است. مانند اسپیکر، هندزفری، ایرپاد، ضبط و … . نکته مثبت در انتشاز محتوای صوتی میزان تأثیرگذاری آن است؛ زیرا مخاطب نیاز نیست برای دریافت پیام شما وقت خاصی صرف کند و هنگام رانندگی، آشپزی، ورزش و فعالیت های روزانه می تواند به پیام شما گوش کند.

پرده کروماکی در تدریس ریاضی
مشاهده

در هر مکانی شما قابلیت انتشار محتوای خود را دارید و مخاطب برای گوش دادن یک محتوا قطعا وقت بسیار کمتری صرف می کند تا خواندن و مشاهده محتوای طولانی. خواندن یک محتوای متنی 1500 کلمه ای حدودا 20 دقیقه از تایم مخاطب را می گیرد با اینکه همان محتوا در قالب یک محتوای صوتی کمتر از 7 دقیقه زمان می برد. از طرفی نیازی به دقت و جا انداختن مطالب ندارد و به صورت کامل همه پیام شما را گوش می دهد. قابلیت تنظیم سرعت صوت در گوشی های تلفن صوت باعث شده تا امروزه اغلب مردم با توجه به حجم اینترنتی مصرفی مناسب از پیام صوتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بنابراین نمی توان تأثیر صوت را در بازاریابی و کسب و کار نادیده گرفت و باید از آن جهت تأثیرگذاری بیشتر استفاده نمود. نکته مهم این است که شما باید تکنیک های مورد نیاز برای تولید یک محتوای صوتی با کیفیت فرا بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم. در ادامه به طور خلاصه مزایای استفاده از محتوای صوتی را بیان می کنیم

  • ایجاد فضایی جدید و بی نظیر برای کسب و کار خود و رقابتی بزرگ با رقبای خود
  • سهولت دسترسی مخاطب به محتوای شما باعث گستردگی انتشار محتوا می شود.
  • محدودیت در انتخاب شیوه فعالیت و انتخاب سخت افزار و ابزار ندارید
  • مقرون به صرفه نسبت به ضبط محتوای ویدیویی
  • روشی مطمئن برای درگیر کردن مخاطب با محتوا

تولید محتوای صوتی از دیدگاه کروماکی لند

روش های تولید محتوای صوتی

صوت علاوه بر تأثیرگذاری، جذابیت های فراوانی دارد که شما را به دنیای تازه ای دعوت می کند. امروزه شما به دو روش می توانید محتوای صوتی خود را بسازید

  • ضبط طبیعی صدای انسان
آموزش تولید محتوا با موبایل در 10 دقیقه
مشاهده

شما می توانید با یک صدای مناسب و اجرای درست تکنیک های فن بیان محتوایی تأثیرگذار و پر مخاطب تولید کنید. کافی است ابزار اولیه را که شامل یک میکروفن مناسب و یک فضای عایق و دستگاه ضبط است را تهیه کنید و به راحتی محتواهای خود را آماده و منتشر کنید.

  • استفاده از فناوری NLP

فناوری NLP یا همان فناوری پردازش زبان طبیعی، نوشتار را به گفتار می کند. شما می توانید با سرچ در گوگل انواع نرم افزاهایی را که در این زمینه با هوش مصنوعی ساخته شده اند را استفاده کنید. در مقالات بعد سعی می کنیم به طور دقیق تری راجع به این نرم افزارها و آموزش آن ها صحبت کنیم.

انواع محتواهای صوتی

محتواهای صوتی انواع بسیار زیادی دارند که در این قسمت بخشی از آن را برای شما نام خواهیم برد:

پادکست 

پادکست ها امروزه به یکی از مهم ترین شیوه های تولید محتوا تبدیل شده اند. به طوری که امروزه اکثر افراد برای تأثیر پذیری بیان و پیام خود به دوره های آموزشی ساخت پادکست مراجعه می کنند و بسیار  در این زمینه موفق می شوند. علاوه بر درآمد بالایی که این بخش از تولید محتوای صوتی به خود اختصاص داده است؛ محتواهای پادکست ها اغلب آموزشی، انگیزشی یا موسیقی دارند.

 کتاب صوتی 

امروزه برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان و بالا رفتن قیمت کاغذ، اغلب افراد تصمیم گرفتند  به خواندن آنلاین کتاب های آموزشی و هر کتاب دیگری. اما با وجود خستگی و کسالت چشمان و همچنین صرف زمان زیاد برای کتاب خواندن، رغبتشان کم شد. کتاب صوتی این مشکلات را حل کرد. شما می توانید با شنیدن صدایی زیبا و گیرا هم از مفاهیم کتاب لذت ببرید و هم زمان کمتری را برای اتمام یک کتاب صرف کنید.

چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ آموزش استراتژی
مشاهده

فولکلور

محتوای صوتی با مضمون طنز از زمانی کع اولین رادیوها آمدند رایج بودند. این محتوای صوتی و طنز، فولکلور نامیده می شود. اکثر قشرهای جامعه به محتواهای فولکلور گوش می دهند و بستر گسترده ای برای پیشرفت وجود دارد.

آموزشی

از زمانی که آموزش مجازی، رایج ترین شیوه آموزش شد.صوت های آموزشی اهمیت چند برابری پیدا کردند زیرا بهترین راه ممکن در هر زمانی محتوای صوتی است. همچنین اغلب آموزش ها هم به صورت صوتی وجود دارد هم تصویری.

انگیزشی

میزان محرک بودن صدا آنقدر زیاد است که به راحتی می توان با بکار گیری صدای گیرا و  هوشمندی به پلتفرم بزرگی در تولید محتوای صوتی رسید. امروزه اغلب روانشناسان با پادکست های انگیزشی بیمار را درمان می کنند. این شیوه بسیار مناسبه ممنون

 

 

انواع تولید محتوای صوتی
                                  انواع تولید محتوای صوتی

کاربرد های محتوای صوتی

محتواهای صوتی کاربرد بسیار گسترده و فراوانی دارند که در ادامه نام میبریم

  1. رادیو
  2. موسیقی
  3. معرفی محصول و بازاریابی
  4. تأثیرگذاری متفاوت برای خرید.
  5. سازمان صدا و سیما، تبلیغات

تولید محتوای صوتی با کیفیت در خانه

شاید فکر کنید برای تولید محتوا صوتی نیاز به ابزار خاص و تخصصی داریم، اما خبر خوب اینکه شما با تهیه چند ابزار ضروری می توانید بهترین محتوای صوتی را ضبط کنید:

  • میکروفن مناسب
  • فضای نسبتا ساکت و آکوستیگ
  • دستگاه ضبط مناسب