قطعاً در حال حاضر اسم رینگ لایت را زیاد شنیده اید؟ احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده است که رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد؟ یا اینکه چند مدل رینگ لایت در بازار وجود دارد و چه کسانی می توانند اذان استفاده کنند؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک لایو اینستاگرام شرکت کرده باشید و در چشمان گوینده حلقه ای سفید ببینید و یا اینکه در هنگام صحبت کردن او، از دیدن چهره نورانی و با کیفیتش تعجب کنید و با خود بگویید چگونه امکان پذیر است؟! اگر شما نیز  این گونه سوالات را در ضمن خود انبار کرده‌اید و به یکی از یکی از مهمترین دغدغه های شما تبدیل شده است نگران نباشید! ما در این مقاله که برگرفته از سایت کروماکی لند است، قصد داریم تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

رینگ لایت چیست؟

در حقیقت روی لایت‌ها یکی از از معروف ترین و مشهور ترین تجهیزات یا ابزارهای ساده نوپردازی هستند که امروزه در مکانهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.در واقع عبارت رینگ لایت برگرفته از ساختار کلی و شکل ظاهری و فیزیک این ابزار است؛ است زیرا که کلمه رینگ در انگلیسی به معنای حلقه و لایت نیز در انگلیسی و معنای نور و روشنایی است. در نتیجه رینگ لایت ها به منبع نور هایی گفته می شود که به شکل حلقه بزرگی طراحی و ساخته شده اند.

به عبارت دیگر رینگ لایت مانند حلقه ای باشد که از صدها یا هزاران ال ای دی کوچک تشکیل شده است و سعی دارد امواج نوری و به طور خلاصه نور را به یک بخش یا یک قسمت خاص بتاباند و از پراکنده کردن نور در جهات متفاوت جلوگیری می کند. به این منظور رینگ لایت ها در عکاسی های حرفه ای مانند عکاسی از جواهرات و بدلیجات، عکاسی نزدیک از حشرات و  گل‌ها و گیاهان یا حتی لایو های اینستاگرامی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

سافت باکس چیست؟ قطعات تشکیل‌دهنده آن چیست؟
مشاهده

کاربرد رینگ لایت ها چیست؟

همانطور که گفته شد رینگ لایت ها کاربردهای متنوع دارند و در فضای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد ولی اگر بخواهیم به معروف ترین مکان هایی که از رینگ لایت استفاده می‌شود نام ببریم، می‌توانیم به سالن های عکاسی استودیو های فیلمبرداری که در فضا های سربسته و داخلی تاسیس شدند و در حوزه های متفاوتی مانند عکاسی پرتره، عکاسی ماکرو، عکاسی از غذا، تولید محتوا و فیلمبرداری برای آرایشگرها، اینفلوئنسرها بلاگرهای شبکه‌های اجتماعی مانند به اینستاگرام و تولیدکنندگان و محتوا در سایت های اشتراک ویدیو خارجی و ایرانی مانند یوتیوب و آپارات و… و به طور خلاصه مکان‌هایی که دره آل عکسبرداری و فیلمبرداری در نمای نزدیک با سوژه باشد، اشاره کنیم.

رینگ لایت جی ماری ۵۳۶A

چرا رینگ لایت ها به صورت حلقوی ساخته می شوند؟

 اگر تاکنون کمی درباره تجهیزات نورپردازی به ویژه رینگ لایت ها مطالعه کرده باشید، قطعا این سوال برایتان پیش آمده است که چرا تولید کنندگان رینگ لایت ها را به صورت القوی طراحی و تولید می کنند؟پاسخ های سار بسیار ساده است! مهمترین دلیلی که تولید کنندگان، این ابزار بسیار پرکاربرد را به صورت دایره ای شکل یا حلقوی می سازند این است که خریداران و تولیدکنندگان محتوا و بلاگرها بتوانند لنز دوربین عکاسی را در وسط آن قرار دهند؛ زیرا اینگونه نور در دور تا دور ه لنز دوربین عکاسی به صورت منظم منتشر می شود و سوژه با کیفیت بسیار بالایی دیده خواهد شد. ممکن است با بیان این ویژگی از این  رینگ لایت ها با خود بگویید که فلاش‌های روی دوربین و فلاش های اکسترنال نیز دقیقا همین کار را انجام می دهند و به سوژه مورد نظر نور می‌توانند! اما باید بگویم که سخت در اشتباه  هستید!!

سافت باکس ها چند نوع هستند؟ کاربردهای آن چیست؟
مشاهده

 زیرا فلاش های اکسترنال دقیقا برخلاف رینگ لایت ها عمل می کند و نحوه کارایی آن‌ها که باید با یکدیگر ندارد.. جالب این است که امروزه نوع خاصی از رینگ لایت ها وارد بازار شده است که  به راحتی می توان آن را بر روی لنز گوشی همراه نصب کرد و عملاً دور لنز دوربین تلفن همراه قرار میگیرد. بارزترین مزیتی که این نوع از نورهای رینگی برای تولیدکنندگان محتوا و عکاسان و فیلمبرداران، بلاگر های اینستاگرام  و…  دارد، این است که  دیگر نیازی به پایه جداگانه برای رینگ لایت نیست؛ و این افراد به راحتی می‌توانند در هنگام تولید محتوا نور بسیار خوبی را بر روی چهره خود به تابانند.

دلیل استفاده از رینگ لایت ها چیست؟

رینگ لایت ها به همان اندازه که در عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در صنعت فیلمبرداری نیز کاربردهای خاص خودشان را دارند. شاید بتوان گفت که رینگ لایت ها از جمله منابع نور هایی هستند که به یک میزان برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می شوند. بیشترین کاربردی رینگ لایت ها در صنعت عکاسی حرفه ای، زمانی اتفاق می‌افتد که عکاس ها بخواهند از سوژه های در بسیار نزدیک عکاسی کنند.جالب است بدانید که اندازه دوربین فیلمبرداری و منبع نور به سوژه مورد نظر نزدیک تر شوند، زاویه و راستای دید دوربین، از دیگر دورتر می‌شوند و این امر موجب می شود سایه های بیشتری در پیرامون سوژه و به ویژه در قسمت پایینی و بخش زیر سوژه بیفتد.

رینگ لایت اچ کیو 18N

در ضمن هنگامی که در عکاسی و فیلمبرداری از فلاش های اکسترنال استفاده می‌کنیم،معمولاً قسمت بالایی فلاش یا لامپ در فاصله‌ای  حدود ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر بالاتر از از دهانه لنز دوربین قرار دارد و همین امر موجب می شود که پس از از تمام شدن فرایند عکاسی، عکس‌های نزدیک یا  اصطلاحاً کلوزآپ، سایه‌های بسیار شاد و تیزی و شدیدی زیر قسمت چانه و بینی و ابرو های سوژه ایجاد شود.

سافت باکس ها چند نوع هستند؟ کاربردهای آن چیست؟
مشاهده

کلام پایانی

امیدواریم از مطالعه این مقاله از سایت کروماکی لند لذت برده باشید . ما در این مطلب سعی کردیم با تعریف رینگ لایت و و کاربردهای آن آشنا شویم. رینگ لایت ها انواع و مدل های متفاوتی دارند که کدام از آن ها با توجه به شرایط، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر تولید کننده محتوا در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فعال در سایت های اشتراک ویدیو برای یوتیوب و آپارات، بلاگر و پلاگر و اینفلوئنسر، صاحب آنلاین شاپ و فروشگاه اینترنتی هستید و در حال حاضر قصد دارید محتواهای با کیفیت تری را بسازید تا مشتریان و مخاطبان بیشتری را به سمت خودتان هدایت کنید، استفاده از رینگ لایت و دیگر تجهیزات صوتی و تصویری به شما پیشنهاد  می‌کنیم.

موفق و پیروز باشید 🙂