اگر از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می‌کنید، می‌دانید که این پلتفورم اجتماعی چیزی بیشتر از مکانی برای اشتراک گذاری عکس و فیلم های شماست. این شبکه اجتماعی ابزاری قدرتمند برای ایجاد برندتان و ایجاد مخاطبان آنلاین است. با یک میلیارد یوزر ماهانه، اینستاگرام پتانسیل بالایی برای کسب درآمد و بازگشت سرمایه دارد. در ادامه این متن راه و روش های موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام را بخوانید. همچنین به سوالاتی مثل چگونه تعامل پیجم در اینستاگرام را بالا ببرم؟ چگونه تعامل پیچ خود را افزایش دهیم؟ چطوری لایک و کامنت بیشتری بگیریم؟ و چگونه مخاطب واقعی به پیج خود جذب کنیم؟ را پاسخ میدهیم.

تعامل چه اهمیتی دارد؟

برای به دست آوردن درآمد، شما فقط به مخاطب احتیاج ندارید؛ بلکه شما به مشارکت یا تعامل نیاز دارید. شما به نظرات، اشتراک‌گذاری‌، لایک‌ها و سایر  کارهایی که نشان میدهد محتوای شما در بین مخاطبان‌تان تاثیرگذار است، نیاز دارید.

باید بدانید که تعامل تنها زمانی ارزش دارد که واقعی باشد. یعنی از سوی افراد واقعی که واقعاً محتوا برایشان ارزش داشته باشد.

به همین دلیل است که در اینجا هیچ نکته ای در مورد ” گروه های تعاملی”  یا خرید لایک یا هر چیزی از این دست پیدا نمی کنید. متاسفانه یا خوشبختانه باید بدانید که این روش ها کار نمی کند!

واقعیت این است که هیچ میانبری برای تعامل با کیفیت وجود ندارد. شما از رسانه های اجتماعی چیزی را برداشت میکنید که کاشته اید! بنابراین برای درست کردن پست های عالی، تشویق گفتگو و برقراری ارتباط واقعی با فالوورهای خود وقت بگذارید. مطمئن باشید تاثیر این کار را خواهید دید.

آموزش تولید محتوا با موبایل در 10 دقیقه
مشاهده

چرا به تعامل انقدر اهمیت می دهیم؟ اول از همه، تعامل بالا به این معنی است که محتوای شما روی مخاطبان‌تان تأثیر می گذارد. (آنها واقعاً شما را دوست دارند!)

در مرحله دوم، تعامل قوی یک عامل کلیدی در الگوریتم اینستاگرام است . هر چه میزان تعامل بیشتر باشد، احتمال افزایش دیده شدن محتوا در فید، هشتگ ها و اکسپلور بیشتر میشود.

چگونه تعامل پیچ خود را افزایش دهیم؟ چگونه تعامل پیجم در اینستاگرام را بالا ببرم؟ چطوری لایک و کامنت بیشتری بگیریم؟ و چگونه مخاطب واقعی به پیج خود جذب کنیم؟ راه و روش های موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام
چگونه تعامل پیچ خود را افزایش دهیم؟ چگونه تعامل پیجم در اینستاگرام را بالا ببرم؟ چطوری لایک و کامنت بیشتری بگیریم؟ و چگونه مخاطب واقعی به پیج خود جذب کنیم؟ راه و روش های موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام

منظور ما از تعامل در اینستاگرام چیست؟

تعامل، چیزی فراتر از میزان بازدیدها یا تعداد فالورهای شماست. تعامل مقدار تعامل و ارتباطاتی ست که مخاطبان با محتوای شما ایجاد میکنند.

در اینستاگرام، تعامل با طیف وسیعی از معیارهای مانند موارد پایین تعیین میشود:

  • کامنت ها
  • اشتراک گذاری
  • لایک ها
  • سیو یا ذخیره کردن
  • فالور و میزان رشد
  • منشن و تگ ها
  • هشتگ های اختصاصی شما
  • کلیک ها
  • دایرکت ها

 

چگونه میزان تعامل را بفهمیم؟

نرخ تعامل ، میزان تعاملی که محتوای شما نسبت به فالورها به دست می‌آورد یا همان ریچ (Reach) است.

به عبارت دیگر: چند درصد از افرادی که پست شما را دیدند در واقع با آن ارتباط برقرار کردند؟

شما به سادگی میتوانید نرخ تعامل را با استفاده از ابزار Insights  اینستاگرام متوجه شوید. برای استفاده از این ابزار اکانت شما حتما باید در حالت Business یا Creator باشد. با کلیک روی Insight گوشه سمت چپ هر پست، به راحتی میتوانید نرخ تعامل آن پست را ببینید.

چگونه تعامل پیچ خود را افزایش دهیم؟ چگونه تعامل پیجم در اینستاگرام را بالا ببرم؟ چطوری لایک و کامنت بیشتری بگیریم؟ و چگونه مخاطب واقعی به پیج خود جذب کنیم؟

 

چگونه تعامل پیچ خود را افزایش دهیم؟

حالا که فهمیدیم تعامل چیست ، اهمیت آن را دریافتیم و راه های برسی اش را یاد گرفتیم بهتر است برویم سراغ موضوع اصلی؛ یعنی نکات طلایی برای افزایش تعامل پیج.

چگونه درست هشتگ بگذاریم؟
مشاهده

نحوه ساخت ویدیو آموزشی در کوتاه‌ترین زمان

نکته1 : مخاطبان خود را بشناسید

اگر ندانید که محتوای خود را برای چه کسانی می سازید، ساخت محتوای مناسب، کاری دشوار خواهد بود. جمعیت شناسی مخاطبان هدف‌تان، به تعیین محتوایی که پست میکنید، صدای برند شما و حتی زمان و روزهایی که باید محتوا منتشر کنید هم کمک میکند.

جمعیت شناسی مخاطبان هدف شما به تعیین نوع محتوایی که پست می کنید، صدای برند شما و حتی روزها و زمان هایی که باید محتوای‌تان را منتشر کنید کمک می کند.

نکته 2: قابل اعتماد و معتبر باشید

در رسانه‌های اجتماعی، بهتر است صادق و خاکی باشید تا اتو قورت داده!! محتوایی را به اشتراک بگذارید که فراتر از کمپین شما باشد . با این کار مخاطبان اول متوجه میشوند که در پشت صفحه و برندشما انسان های واقعی هستند و دوم احساس نزدیکی بیشتری با شما میکنند.

مثلا این کار را میتوانید با گذاشتن پشت صحنه کارها در استوری اینستاگرام یا نوشتن کپشنی که حس شوخ طبعی در آن باشد، نشان دهید.

 

نکته 3: تصاویر عالی به اشتراک بگذارید

همانطور که میدانید اینستاگرام،یک رسانه بصری است. نیازی نیست که صفحه خود را مانند یک عکاس فوق حرفه ای درست کنید، همین که آنقدری زیبا باشد که توجه مخاطب را جذب کند کافیست.

اگر پست شما در نگاه اول ظاهری زیبا نداشته باشد، فرصت کافی برای ارائه خود را پیدا نمیکند و این میتواند بر تعامل پیج و پست شما تاثیر بدی بگذارد.

روش های کسب درآمد با پرده سبز !!!

چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ آموزش استراتژی
مشاهده
چگونه تعامل پیچ خود را افزایش دهیم؟ چگونه تعامل پیجم در اینستاگرام را بالا ببرم؟ راه و روش های موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام

 

نکته 4: پست های اسلایدی بگذارید

پس از اینکه تصاویر و ویدیوهایی با ظاهر زیبا انتخاب کردید، بد نیست که آن ها را در حالت اسلایدی پست کنید

پست های اسلایدی، راهی عالی برای ایجاد تعامل هستند. پست های اسلایدی، به طور متوسط ​​3.1 برابر بیشتر از پست‌های معمولی‌ مخاطب را درگیر خود میکنند . و در سطح جهانی، پست های اسلایدی بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین انواع پست های اینستاگرام دارند (1.01٪).

این موضوع میتواند به این خاطر باشد که الگوریتم، این پست ها را دوباره به کسانی که بار اول با آنها تعامل نداشتند، نشان میدهد.

نکته 5: محتوای ویدیویی پست کنید

ویدئو هم چشم نواز و هم جذاب است. در واقع به قدری جذاب است که پست‌های حاوی ویدیو، حدود 38 درصد بیشتر از تصاویر، افراد را به خود درگیر میکنند.

چرا از کروماکی استفاده کنیم ؟

نکته 6: کپشن های قوی بنویسید

کپشن های اینستاگرام می توانند حداکثر 2200 کاراکتر و حداکثر 30 هشتگ داشته باشند. از آنها استفاده کنید زیرنویس‌های خوب به پست شما محتوا اضافه میکنند و واقعیت برند شما را به نمایش میگذارند.

چطوری لایک و کامنت بیشتری بگیریم؟ و چگونه مخاطب واقعی به پیج خود جذب کنیم؟ راه و روش های موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام

 

نکته 7: محتوایی بسازید که افراد آن را ذخیره کنند

ایجاد محتوایی که مخاطبان شما بخواهند آن را در مجموعه پست های ذخیره شده خود داشته باشند، می تواند باعث افزایش مشارکت و تعامل شما نیز، بشود.

نکته 8: محتوای جذاب بسازید

پست کردن مداوم یک محتوا مثل عکس محصول بعد از مدتی قدیمی و خسته کننده میشود. محتوای خود را با برنامه های متنوع ترکیب کنید.

10 ایده عالی، برای تولید محتوای پیج اینستاگرام شما
مشاهده

گذاشتن مسابقات، نظرسنجی‌ها، پرسش‌ها و آزمون‌ها روتین را میشکند و مخاطبان شما را تشویق می‌کنند تا فعال باشند و تعامل نشان دهند

منبع : blog.hootsuite