آیا دوربین ‌تلفن‌های هوشمند به اندازه دوربین‌های عکاسی خوب اند؟

همانطور که می دانیم، در حال حاضر عکاسی در جایگاه قابل توجهی قرار دارد. پیشرفت‌های تکنولوژیکی که توسط سازندگان گوشی‌ های هوشمند حاصل میشود، باعث شده که بسیاری به دنبال دانستن این باشند که آیا دوربین تلفن و گوشی‌ های هوشمند، میتواند به خوبی یک دوربین حرفه‌ای، مثل DSLR باشد؟ یا اینکه از لحاظ کاربرد، دوربین عکاسی بهتر است یا دوربین تلفن های هوشمند؟ (مقایسه ، فرق و تفاوت بین دوربین عکاسی حرفه ای با گوشی و موبایل)

عکاسان حرفه‌ای به خوبی میدانند که اینطور نیست و تفاوت قابل توجهی بین دوربین عکاسی و دوربین تلفن‌ های هوشمند وجود دارد. با این وجود، برای عده زیادی، کیفیت معمول گوشی‌های هوشمند‌شان برای آنها کافیست و نیازهایشان را برطرف میکند. اما سوال چالش برانگیز این است : آیا این معمولی بودن به اندازه کافی خوب هست یا نه؟

 

تفاوت و مقایسه دوربین عکاسی حرفه ای با گوشی و موبایل
فرق تفاوت و مقایسه دوربین عکاسی حرفه ای با گوشی و موبایل

 

ظهور عکاسی با گوشی های هوشمند

هر بار که کمپانی‌های بزرگ مثل اپل، سامسونگ یا شیائومی یک گوشی هوشمند پرچمدار جدید را عرضه می کنند، تلاش زیادی انجام میدهند تا پیشرفت‌هایی که در دوربین صورت گرفته را برجسته کنند. آنها با جدیدترین مشخصات فنی ما را خیره می کنند، حالت های جدید عکسبرداری خود را به ما نشان می دهند، و با نمونه تصاویری که به نظر می رسد نمی تواند از یک تلفن هوشمند بر بیاید، ما را شگفت زده می کنند. چرا؟

زیرا کیفیت دوربین در گوشی و موبایل های هوشمند یکی از بزرگ ترین، یا اگر نخواهیم بگوییم بزرگ‌ترین، یکی از مهم ترین عواملی است که مصرف کنندگان را به ارتقای گوشی و موبایل های هوشمند خود سوق می دهد.

10 ایده عالی، برای تولید محتوای پیج اینستاگرام شما
مشاهده

همه تولیدکنندگان برتر موبایل های هوشمند، می خواهند که شما بدانید دوربین آنها، ارزش پول شما را دارد. برای رسیدن به این هدف هم، این کمپانی ها چیزی کم نگذاشته‌اند. مثلا اپل کاربران آیفون را تشویق می کند تا بهترین عکس های خود را در اینستاگرام با هشتگ #ShotOniPhone به اشتراک بگذارند و اغلب بهترین این تصاویر را در تبلیغات تلویزیونی آیفون به اشتراک می گذارد.

گوگل نیز با جان لجند برای فیلمبرداری موزیک ویدیویی که به طور کامل با گوگل پیکسل 2 فیلمبرداری شده بود، همکاری کرد و سامسونگ با کمیته بین المللی المپیک قراردادی منعقد کرد تا به هر ورزشکاری این فرصت را بدهد که بهترین خاطرات خود را در المپیک زمستانه 2018 با گلکسی نوت 8 ضبط کند و به اشتراک بگذارد.  دوربین های گوشی های هوشمند، برای تجارت مفید هستند.

تفاوت و مقایسه دوربین عکاسی حرفه ای با گوشی و موبایل
مقایسه ، فرق و تفاوت بین دوربین عکاسی حرفه ای با گوشی و موبایل – دوربین عکاسی بهتره یا موبایل؟

 

آیا دوربین گوشی و موبایل می تواند جایگزین دوربین DSLR شود؟

همینک این سوال پیش می‌آید که آیا این ها ترفندهای تبلیغاتی هستند یا دوربین‌ گوشی‌ های هوشمند واقعاً می‌توانند جایگزین خوبی برای دوربین‌های DSLR نیکون (Nikon) و کانن (Canon) یا دوربین‌های بدون آینه سونی یا المپیوس (Olympus) باشند؟

از دیدگاه یک عکاس حرفه ای، با تجهیزات پیشرفته، پاسخ به وضوح منفی است. شما هیچ وقت عکاس حرفه ای را نخواهید دید که از گوشی هوشمند به عنوان دوربین اصلی خود در مراسمات عروسی و مسابقات ورزشی استفاده کند.

اما عکاسان آماتور چطور؟ در مورد والدین، نوجوانان و هر کس دیگری چطور؟ آیا واقعاً یک فرد معمولی که آموزش کمی دیده یا اصلاً آموزش ندیده ، می تواند عکس های بهتری با دوربین DSLR نسبت به یک تلفن هوشمند مدرن بگیرد؟ جواب این سوال اندکی کمتر واضح است.

چگونه از طریق یوتیوب به درآمد برسیم؟
مشاهده

 

ساخت ویدیو با موبایل امکان پذیر است؟ نکات حرفه ای ساخت فیلم با گوشی

 

یک دوربین DSLR بهتر از یک گوشی هوشمند است

دوربین های حرفه ای تطبیق پذیری زیادی دارند و همیشه می توانند کارهایی را انجام دهند که یک گوشی هوشمند قادر به انجام آن نیست. به عنوان مثال، شما نمی توانید یک لنز تله فوتو 200 میلی متری را به گوشی هوشمند خود وصل کنید، و حتی اگر هم بتوانید، احتمالاً انجام آن به نوعی مضحک به نظر می رسد.

وضوح عکس‌های گرفته شده در دوربین‌های DSLR و بدون آینه نیز، به لطف سنسورهای بزرگ‌تر آن‌ها که تعداد آنها تا ۴۰ مگاپیکسل یا بیشتر است، بسیار بیشتر از وضوح دوربین‌های گوشی‌های هوشمند است.

سنسورهای دوربین‌های حرفه ای بسیار بزرگ‌تر از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند هستند و این بدان معناست که می‌توانند نور بیشتری را وارد کنند و عکس‌های بهتری را با محدوده دینامیکی بیشتر در سناریوهای کم نور تولید کنند.

همچنین یک دوربین DSLR ،به شما امکان کنترل خلاقانه تری می دهد. شما کنترل کاملی بر سرعت شاتر، دیافراگم و تنظیمات ISO خود دارید تا بتوانید با آن بهترین تصاویر با تنظیمات دلخواه خود داشته باشید. گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند برخی از این امکانات را شبیه‌سازی کنند، اما قطعا نمیتوانند این کار را مانند دوربین های حرفه ای انجام دهند.

در نهایت، دوربین‌های DLSR باتری‌های فوق‌العاده‌ای دارند که میتوانند به‌راحتی یک روز یا بیشتر برای عکاسی دوام بیاورند، و اگر تمام شد، شما می‌توانید به سرعت باتری را با باتری یدکی خود تعویض کرده و به عکاسی ادامه دهید، انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

چگونه با موبایل محتوای اینستاگرام تولید کنیم؟
مشاهده
دوربین عکاسی بهتره یا موبایل؟
دوربین عکاسی بهتره یا موبایل؟ فرق بین دوربین عکاسی حرفه ای با گوشی

 

یک گوشی هوشمند هم میتواند بهتر از یک DSLR باشد!!!

پرونده این سوال بسته شد؟ همچنان نه. این درست است که گوشی هوشمند شما قرار نیست برد لنز 200 میلی متری تله فوتو را در اختیار شما قرار دهد، اما برتری هایی نیز نسبت به دوربین های عکاسی حرفه ای دارد. مردم تلفن های هوشمند خود را به هر کجا که می روند، میبرند. این امر در مورد دوربین های دیجیتال حرفه ای کمتر صادق است. فقط به این فکر کنید که اگر تلفن هوشمند خود را به همراه نداشتید، چند عکس را از دست میدادید.

دیگر تفاوت و مقایسه های دوربین عکاسی حرفه ای با گوشی و موبایل:

یک دوربین DLSR با یک لنز 200 میلی‌متری ویژگی های فوق‌العاده ای دارد، اما همچنین سنگین و کمی دست و پا گیر خواهد بود و وزن بیشتری به گردن و شانه‌های شما وارد می‌کند. درحالی که وقتی عکسبرداری‌تان با تلفن هوشمندتان تمام شد، به راحتی میتوانید آن را در جیب تان بگذارید و ادامه دهید.

باتری‌ گوشی‌های هوشمند امروزی بیش از یک روز دوام نمی‌آورند، اما به خوبی جواب می‌دهند، چرا که همه ما تلفن‌هایمان را به طور منظم شارژ می‌کنیم، و اگر باتری آن ضعیف شد، به راحتی میتوان از پاوربانک، برای شارژ مجدد تلفن استفاده کرد؛ و در پایان روز پس از اتمام عکسبرداری، می‌توانید تصاویر خود را در لایت روم یا پیکس آرت ویرایش کنید، بهترینشان را در اینستاگرام پست کنید و از عکس‌های خود در فضای ابری بک‌آپ بگیرید، بدون اینکه کارت حافظه را بردارید یا گوشی خود را به رایانه متصل کنید. برای متوجه شدن سختی دوربین های حرفه‌ای، سعی کنید این کار را با دوربین DLSR خود انجام دهید!!

انواع تکنیک های فیلمبرداری برای ساخت ویدیو های جذاب
مشاهده

 

در آخر دوربین حرفه ای بهتر است یا دوربین تلفن و گوشی های هوشمند؟

در پایان، همه چیز به نیازهای شما برمی گردد. اگر یک گوشی هوشمند برای رفع نیازهای عکاسی شما به اندازه کافی خوب است و نیاز واجبی به دوربین های اختصاصی ندارید، خریدن یک DLSR میتواند هزینه ای غیرضروری باشد. اما اگر شما به عکاسی حرفه ای مشغول هستید یا قصد شروع آن را دارید، داشتن یک دوربین عکاسی ضروری به نظر می‌آید.

منبع : feltmagnet