کروماکی یک جلوه ویژه است که معمولا با استفاده از پرده سبز یا آبی،  به دست می آید. این ویژگی این امکان را می دهد که یک رنگ خاص را از یک تصویر یا ویدیو حذف کنید و به این ترتیب قسمت حذف شده از کلیپ با تصویری متفاوت جایگزین می شود. پرده کروماکی معمولا سبز رنگ و بعضا آبی است. اما آیا میتوان در کروماکی رنگ های دیگری هم استفاده کرد؟ (رنگ های متفاوت پرده کروماکی و تفاوت آنها) تفاوت و فرق پرده سبز کروماکی با رنگ های دیگر چیست؟

راهنمای جامع کروماکی در اینشات

پرده سبز  یا پرده کروماکی چیست و چگونه کار می کند؟

صفحه سبز یک تکنیک جلوه‌های بصری (VFX) است که در آن دو تصویر یا ویدیو ،با هم به صورت لایه گذاری ترکیب میشوند. تابحال به کلیپ های پشت صحنه فیلم های هالیوود دقت کرده اید؟ احتمالا پرده های سبز زیادی در پشت صحنه خواهید دید که نادیده گرفتن آنها اجتناب ناپذیر است.

صفحه سبز اساساً به شما امکان می دهد هر تصویر پس زمینه ای را که می خواهید به پشت زمینه یا پس زمینه بازیگران اضافه کنید. از پرده سبز  در تولید فیلم (و همچنین در اخبار و گزارش های آب و هوا) برای قرار دادن پس زمینه مورد نظر در پشت سوژه،بازیگر و یا مجری استفاده می شود. هنگامی که پس‌زمینه‌ای مورد نظر در دسترس نیست ، مانند یک مکان تخیلی، بیگانه، تاریخی یا حتی مکان‌هایی که دسترسی به آن سخت و پرهزینه است، صفحه سبز به کمک می‌آید.

قابلیت های لازم دوربین برای فیلم برداری کروماکی
مشاهده

استفاده از تکنیک کروماکی یا پرده سبز، تنها منحصر به هالیوود یا فیلم های پرهزینه نیست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، استفاده از پرده سبز حتی برای استفاده افراد در منزل نیز فراهم شده است.

(رنگ های متفاوت پرده کروماکی و تفاوت آنها) تفاوت و فرق پرده سبز کروماکی با رنگ های دیگر چیست؟
آیا میتوان در کروماکی رنگ های دیگری هم استفاده کرد؟ (رنگ های متفاوت پرده کروماکی و تفاوت آنها) تفاوت و فرق پرده سبز کروماکی با رنگ های دیگر چیست؟ انواع رنگ پرده کروماکی

چرا بیشتر از پرده سبز رنگ استفاده میشود؟

حالا که فهمیدیم پرده سبز چیست شاید این سوال برای ما پیش بیاید که چرا رنگ سبز؟ خب،  همیشه اینطور نبوده. جالب است بدانید اولین رنگ مورد استفاده در کروماکی سیاه بود که توسط فرانک ویلیامز در سال 1918 مورد استفاده قرار گرفت.

رنگ های مورد استفاده بعد از سیاه، آبی، سپس زرد و اکنون سبز است (البته اکثرا).

بهترین روش ها برای کسب درآمد از پرده سبز در شبکه های اجتماعی

از نظر فنی، می توانید از هر پس زمینه رنگی که دوست دارید استفاده کنید! اما رنگ سبز نئون، انتخابی استاندارد است و صنعت کروماکی و پرده سبز بیشتر روی رنگ سبز مستقر شده؛ برای درست کار کردن لایه گذاری های کروماکی و جایگزینی تصاویر، رنگ پس زمینه باید متفاوت باشد.

ینابراین رنگ سبز نئون، رنگی قوی است و معمولاً کاملاً متمایز از هر چیزی در صحنه وجود دارد است (به عنوان مثال لباس، چشم، مو، لوازم جانبی بازیگر و …) .

اما سبز در همه موارد و برای همه چیز کار نمی کند. مثلا شما نمی توانید از قورباغه کرمیت در برابر یک صفحه سبز فیلم بگیرید ، چرا که او ناپدید می شود!

قانون کلیدی عدم تطابق رنگ است! پس زمینه باید کاملاً متفاوت از سوژه باشد. در غیر این صورت، مثلا فرض کنیم بازیگر شما یک کراوات سبز روشن، جلوی پرده سبز زده است؛ نتیجه نهایی یک نوار بی رنگ پایین سینه‌اش قرار می‌گیرد، جایی که قرار بوده کراوات باشد!

چگونه انیمیشن های جذاب با فون کروماکی بسازیم؟
مشاهده
آیا میتوان در کروماکی رنگ های دیگری هم استفاده کرد؟  (رنگ های متفاوت پرده کروماکی و تفاوت آنها) تفاوت و فرق پرده سبز کروماکی با رنگ های دیگر چیست؟ انواع رنگ پرده کروماکی

 

پرده کروماکی چه رنگ هایی دارد؟

پرده کروماکی می‌تواند هر رنگی باشد .(آبی ، سفید ، مشکی ، خاکستری و…). اما رنگ های سبز و آبی رایج تر هستند. به علت استفاده از پرده سبز رنگ اشاره شد اما استفاده از رنگ آبی پرده کروماکی نیز عللی دارد.

پرذه های آبی در صحنه های تاریک تر بهتر عمل میکنند، مثل صحنه های ضبط شده در شب. همچنین تصحیح رنگ در پرده های آبی آسان تر است.

پرده کروماکی سبز و آبی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

تفاوت پرده سبز با رنگ های دیگر چیست؟

از نظر تکنیکی شما میتوانید از هر رنگی برای تکنیک کروماکی استفاده کنید، اما تا زمانی که آن رنگ در سوژه پیش زمینه وجود نداشته باشد. همانطور که توضیح داده شد، آبی و سبز بیشتر در کروماکی استفاده می شوند زیرا به ندرت در رنگ پوست یافت می شوند و سبز اغلب ترجیح داده می شود؛ زیرا کمتر در لباس ها و سوژه دیده می شود.

اگر میخواهید بجای رنگ سبز از رنگ های پرده متفاوت در کروماکی استفاده کنید، باید بدانید احتمالا این امر کار شمارا سخت تر خواهد کرد.

بهترین ترفند ها برای عکاسی با کروماکی

در اینجا دستورالعمل های مهمی وجود دارد که باید پیروی کنید.

  • عدم تضاد رنگ و سوژه

این یک قانون بسیار مهم است! رنگ استفاده شده در پس زمینه شما نباید در سوژه وجود داشته باشد. اگر در سوژه شما رنگ آبی وجود دارد، ، ممکن است با حذف پس‌زمینه آبی، رنگ آبی استفاده شده در سوژه، از نظر بصری ناپدید شود.

  • پرده های سیاه، سفید و سیاه

برخی از عکاسان سعی می کنند با استفاده از پس زمینه خنثی سیاه، سفید یا خاکستری، مسئله ریزش رنگ را حل کنند. در حالی که این کار نورهایی را که رنگ را به سوژه شما منعکس می کنند کاهش می دهد و ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کند.

پرده کروماکی و هالیوود
مشاهده

پرده های سیاه، سفید و خاکستری اغلب مشکل‌ساز هستند، زیرا آنها تقریباً در هر شی یافت می‌شوند. سایه‌ها بیشتر از رنگ سیاه تشکیل شده اند و هایلایت ها تقریبا همیشه حاوی رنگ سفید هستند. این کار پروسه کروماکی را با مشکل مواجه میکند.

  • پرده های قرمز، زرد و قهوه ای

رنگ دیگری که باید مراقب آن باشید قرمز است. یک پرده قرمز، می تواند با رنگ پوست انسان ترکیب شود. این در مورد زرد و قهوه ای نیز صادق است؛ زیرا تقریباً همیشه در رنگ پوست یافت می شوند. آبی و سبز بهترین انتخاب ها برای عکاسی از انسان هستند زیرا کمترین مطابقت را با رنگ پوست دارند.

  • رنگ های محو و کم رنگ

اگر به پرده سبز دسترسی ندارید، در صورت امکان، از رنگ های اشباع شده برای پرده کروماکی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، آبی پررنگ همیشه بهتر از آبی روشن یا فیروزه ای عمل می کند.

آیا میتوان در کروماکی رنگ های دیگری هم استفاده کرد؟  (رنگ های متفاوت پرده کروماکی و تفاوت آنها) تفاوت و فرق پرده سبز کروماکی با رنگ های دیگر چیست؟ رنگ های متفاوت پرده های کروماکی

منبع : clipchamp