اینستاگرام، روز به روز همه‌ گیرتر میشود و تبدیل به پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در کشور ما شده. این امر فرصتی مناسب برای همه افراد ایجاد کرده تا بتوانند از این فضای محبوب، سهم خود را بردارند. زیاد بودن کاربران این شبکه اجتماعی محبوب، باعث شده تا تبدیل به منبع بزرگی برای افرادی که قصد کسب درآمد و بازاریابی محصولاتشان را دارند، شود. مطمئنا رشد و پیشرفت در این فضای رقابتی نیازمند ارائه محتوایی خاص و با کیفیت است تا بتوان توجه مخاطبان را به خود جلب کرد؛ اما تولید محتوای باکیفیت کار آسانی نیست و طبیعتا نیازمند استفاده از ابزارهای تولید محتوا است. اگر شما هم به دنبال ابزارهای موبایل تولید محتوای اینستاگرام هستید، این مطلب را از دست ندهید. چگونه تولید محتوای اینستاگرام انجام دهیم؟

بهترین ابزارهای موبایل برای تولید محتوای اینستاگرام

ابزار مناسب تفاوت اصلی را ایجاد می کند.این برنامه هایی که به شما معرفی میکنیم به افزایش کیفیت پست‌های شما کمک میکنند، کار شما را وارد مرحله ای دیگر میکند و در وقت شما صرفه جویی میکنند. پس با ما همراه باشید.

  • نرم افزارهای ویرایش عکس
  • نرم افزارهای چیدمان و طراحی 
  • نرم افزارهای ادیت ویدیو 
  • نرم افزارهای تعامل مخاطب، تجزیه و تحلیل و داده ها

در این مطلب ما به نرم افزارهای ویرایش عکس برای تولید محتوای اینستاگرام میپردازیم.

 

  • نرم افزار VSCO

اپلیکیشن VSCO Cam به عنوان یکی از برترین و محبوب ترین نرم افزار های موجود در زمینه ی ویرایش تصاویر و ویدیوها توانسته است با بیش از ۵۰ میلیون دانلود فعال امتیاز 4.2 از 5.0 را دریافت نماید.در واقع، آنقدر این برنامه محبوب است که بیش از 200 میلیون پست اینستاگرام دارای هشتگ #VSCO است!

راه های آسان برای افزایش تعامل در اینستاگرام
مشاهده

VSCO از ابزار‌ها و فیلترهای قدرتمند و متنوعی برای ویرایش تصاویر برخوردار است. همچنین طیف وسیعی از ابزارهای ویرایش عکس برای کمک به بالا بردن کیفیت عکس شما وجود دارد؛ مثل کنتراست و اشباع برای بهبود کیفیت و ابزارهایی که پرسپکتیو عکس شما را تغییر میدهند.

چگونه تولید محتوای اینستاگرام انجام دهیم؟
چگونه تولید محتوای اینستاگرام انجام دهیم؟ ابزارهای تولید محتوای اینستاگرام

 

  • ویرایشگر عکس آواتان (Avatan)

ویرایشگر عکس آواتان علاوه بر ارائه افکت‌ها و فیلترها برای قرار دادن روی عکس اصلی شما، روتوش عکس‌ها و ایجاد جلوه‌های سفارشی‌شده را برای عکس‌ها آسان می‌کند. نسخه اصلی این برنامه ویرایش عکس رایگان و کم حجم است، اگرچه  برای ویژگی های اضافی یا ابزارهای پیشرفته، خریدهای درون برنامه ای وجود دارد.

این برنامه دارای قابلیت حذف چین و چروک، قابلیت چرخش تصاویر و امکان کنترل رنگ ها نیز هست.

چگونه تولید محتوای اینستاگرام انجام دهیم؟ ابزارهای تولید محتوای اینستاگرام
چگونه تولید محتوای اینستاگرام انجام دهیم؟ ابزارهای تولید محتوای اینستاگرام

 

  • Snapseed

با استفاده از این برنامه ویرایش عکس اینستاگرام، می توانید بر روی فایل های JPG و RAW کار کنید و با آن مانند عکاسان حرفه ای کار کنید.

فراتر از گذاشتن فیلتر روی عکس ها، با استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده آن، می توانید ویرایش عکس حرفه ای را در Snapseed انجام دهید. ۲۹ ابزار  وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با حذف عناصر (یا حتی افراد) از عکس، ادیت خود را انجام دهید، از منحنی‌های تنظیمات، برای کنترل روشنایی تصویر خود استفاده کنید و تصاویر را با دقت باورنکردنی بهبود بخشید.

چطوری با موبایل محتوای اینستاگرام درست کنم؟ ابزارهای کلیدی تولید محتوای اینستاگرام

 

  • ویرایشگر عکس لایت روم (Adobe Lightroom)

محصولات Adobe به خاطر قابلیت های قدرتمند ویرایش عکس خود شناخته شده اند و برنامه Adobe Lightroom  نیز از این قاعده مستثنی نیست. با استفاده از ابزارهای ویرایش برنامه، تصاویر خام را ثبت و ویرایش کنید و با تنظیم رنگ، اشباع، نوردهی، سایه ها و موارد دیگر،  کیفیت عکس ها را به صورت حرفه ای ارتقا دهید.

چگونه در یوتیوب ویدیو بسازیم؟ آموزش استراتژی
مشاهده

شما با این نرم افزار میتوانید  میزان کنتراست را تنظیم کنید ، اشیای مزاحم را حذف کنید ، رنگ ها را تقویت کنید و… همچنین باید بدانید که این نرم افزار رایگان است.

شما میتوانید فیلترهای از پیش تعیین شده آن را امتحان کنید، از ویرایش هایی که سایر کاربران لایت روم با استفاده از بخش Discover آن انجام داده اند، الهام بگیرید.

چطوری با موبایل محتوای اینستاگرام بزارم؟

مراحل کروماکی در کپ کات برای حرفه ای ها

 

  •  A Color Story از ابزارهای تولید محتوای اینستاگرام

همه چیز  این برنامه ویرایش عکس، در مورد ایجاد رنگ در عکس های شما است. 20 ابزار ویرایش رایگان و همچنین فیلترها، افکت‌ها و تنظیمات از پیش تعیین شده که توسط عکاسان حرفه‌ای و اینفلوئنسرها استفاده میشود. این برنامه شامل بیش از 100 فیلتر عالی برای افزایش هرچه بیشتر جذابیت تصاویر، دسترسی به 40 افکت متحرک برای افزودن جلوه هایی خاص به عکس ها و همچنین محیط کاربری ساده و راحت است.

در این برنامه همچنین برخی از ابزارهای پیشرفته ویرایش وجود دارد؛ مثلا ابزار پیش نمایش اینستاگرام به شما کمک می کند اطمینان حاصل کنید که اینستاگرام شما یکپارچه و منسجم به نظر می رسد.

چطوری با موبایل محتوای اینستاگرام بزارم؟
چطوری با موبایل محتوای اینستاگرام بزارم؟ موبایل و تولید محتوای اینستاگرام

 

  • ساخت کلاژ Layout From Instagram

برنامه لی اوت اینستاگرام، به شما امکان ویرایش تصاویر و ساخت تا 9 کلاژ را به ساده ترین شکل ممکن می دهد و به نوعی مکمل این پلتفورم به حساب می‌آید.

ساخت کلاژ راهی خلاقانه برای ساخت محتوا است و شما میتوانید با این نرم افزار عکس های خود را با حالت های مختلف در کنار هم قرار داده و کلاژ های خلاقانه بسازید. همچنین میتوانید سایز تصاویر را تغییر دهید و یا آنها را جابجا کنید.

پرده کروماکی در تدریس ریاضی
مشاهده

این نرم افزار توسط کمپانی اینستاگرام برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده و به صورت رایگان قابل دانلود است.

ابزارهای کلیدی تولید محتوای اینستاگرام - چطوری محتوای اینستاگرام بسازم؟
ابزارهای کلیدی تولید محتوای اینستاگرام – چطوری محتوای اینستاگرام بسازم؟

 

  • نرم افزار A Design Kit

این برنامه نیز اینستاگرام از سازندگان A Color Story است. از آن میتوانید برای شخصی‌سازی و سفارشی کردن محتوای موجود در فید اینستاگرام خود با لایه‌بندی استیکرها، فونت‌ها، طرح‌ها و بافت‌ها روی عکس‌های خود استفاده کنید. این برنامه دارای بیش از 60 فونت مختلف، بیش از 200 طرح کلاژ و بیش از 200 گزینه طراحی است.

چگونه با موبایل، محتوای اینستاگرام تولید کنیم؟ تولید محتوای اینستاگرام با موبایل
چگونه با موبایل، محتوای اینستاگرام تولید کنیم؟ تولید محتوای اینستاگرام با موبایل

 

  •  نرم افزار AppForType

نرم افزار یک AppForType اپلیکیشن خاص و پر امکانات برای افزودن متن های کوتاه بر روی تصاویر می باشد. این یکی از بهترین برنامه های اینستاگرام برای عاشقان تایپوگرافی است. علاوه بر ارائه طرح‌ها، قاب‌ها و قالب‌های کلاژ، AppForType دارای بیش از 60 فونت برای قرار دادن روی عکس شما است. چیزی که واقعاً این برنامه اینستاگرام را متمایز می کند این است که می توانید از دست خط خود عکس بگیرید و آن را در برنامه آپلود کنید.

این نرم افزار ویژگی هایی مثل تنظیم میزان اثر متن های نوشته شده بر روی عکس ها، قابلیت پاک کردن قسمت های دلخواه متن و کیفیت بالای ذخیره سازی تصاویر دارد.

این برنامه توسط AppForType برای اندروید توسعه و در مارکت گوگل پلی منتشر شده است.

چطوری با موبایل محتوای اینستاگرام درست کنم؟
چطوری با موبایل محتوای اینستاگرام درست کنم؟ ابزارهای کلیدی تولید محتوای اینستاگرام

منبع : blog.hootsuite