شاید شماهم ندانید که چگونه در دریای کاربران اینستاگرام (که بیش از یک میلیارد هستند)، متمایز شوید. همانطور که احتمالا خودتان هم میدانید، این فضا بسیار رقابتی شده و دیده شدن در آن میتواند خیلی چالش برانگیز باشد. سئوی اینستاگرام یک فرصت عالی برای شروع این رقابت است؛ چراکه نشان داده شدن محتوای شما، در نتایج جستجو میتواند به افزایش مخاطبان شما کمک کند. درک نحوه عملکرد سئو در اینستاگرام، برای هر کسی که می خواهد با فالوورهای جدید ارتباط برقرار کند، مهم است. پس بیایید شروع کنیم و به سوالاتی مثل چگونه در نتایج جستجو اینستاگرام دیده شویم؟ (دیده شدن در نتایج جستجو) چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟ برای بهبود سئو اینستاگرام چه کنیم؟ (تاکتیک و روش های بهبود سئو اینستاگرام )

 

اصلا سئو اینستاگرام چیست؟!

سئوی اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای اینستاگرام شما، برای کشف و پیدا شدن در نتایج جستجو است. اینستاگرام صفحاتی که به خوبی بهینه شده اند را در رتبه بالاتری قرار می دهد و این باعث جذب فالوورهای فعال بیشتر، ایجاد تعامل و بهبود “میزان اعتماد به صفحه” می شود.

مثلا اگر شما سئو اینستاگرام خود را بهبود ببخشید، هنگامی که شخصی یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط را در کادر جستجوی اینستاگرام سرچ می کند، حساب یا محتوای شما در بالای لیست ظاهر میشود.

چگونه در نتایج جستجو اینستاگرام دیده شویم؟ (دیده شدن در نتایج جستجو) چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟ برای بهبود سئو اینستاگرام چه کنیم؟ (تاکتیک و روش های بهبود سئو اینستاگرام )
چگونه در نتایج جستجو اینستاگرام دیده شویم؟ (دیده شدن در نتایج جستجو) چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟ برای بهبود سئو اینستاگرام چه کنیم؟ (تاکتیک و روش های بهبود سئو اینستاگرام )

فاکتورهای رتبه بندی سئو اینستاگرام چیست؟

سئو، به طور کلی، ترکیب هنر و علم است؛ سئوی اینستاگرام هم تفاوتی ندارد. هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که حساب شما را به بالای نتایج جستجو برساند و اگر کسی همچین ادعایی کرد، به صداقتش باید شک کرد.

چگونه با موبایل محتوای اینستاگرام تولید کنیم؟
مشاهده

ما در اینجا برای شما نحوه تعیین شدن نتایجی که افراد هنگام استفاده از نوار جستجوی اینستاگرام می بینند را، آورده‌ایم.

  • متن جستجو شده توسط کاربر

جای تعجب نیست که آنچه که شخص در نوار جستجو تایپ می کند، مهمترین سیگنال برای جستجو است. بر اساس عبارات جستجو شده، اینستاگرام به دنبال نام‌های کاربری، بیو ها، کپشن ها، هشتگ‌ها و مکان‌های مرتبط می‌گردد.

چه کنیم؟ باید بدانید که مردم، از چه عباراتی برای جستجوی محتواهای شبیه شما استفاده می کنند. Google Analytics و سایر ابزارهای آنالیز، می‌توانند به شما کمک کنند تا در مورد انتخاب عبارات مناسب، بینشی به شما بدهد.

  • فعالیت کاربر

این مورد شامل هشتگ‌ها و اکانت‌هایی است که کاربر فالو کرده و با آن‌ها تعامل داشته و همچنین پست‌هایی که در گذشته مشاهده کرده است. اکانت‌ها و هشتگ‌هایی که کاربر با آن‌ها تعامل می‌کند، در رتبه بالاتری نسبت به اکانت‌هایی که با آن ها تعاملی نداشته، قرار میگیرند.

مثلا شما اگر عبارت “سفر” را در نوار جستجوی اینستاگرام خود سرچ کنید، اکانت هایی که آن هارا فالو داشتید یا پست های آن ها را لایک کرده و با آنها تعامل داشتید، در صدر این نتایج قرار میگیرند.

برای بهتر درک کردن این موضوع کافیست که با دو حساب مختلف عبارتی یکسان را سرچ کنید. از تفاوت نتایج یافت شده شگفت زده خواهید شد!

چه کنیم؟ کلید این موضوع هم مربوط به تحقیق است. بهتر است هشتگ‌هایی را که مخاطبان هدف شما احتمالاً استفاده می‌کنند، درک کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. همچنین کاربر را به تعامل داشتن با پست های خود تشویق کنید و از آن ها بخواهید پست شما را لایک کنند، کامنت بگذارند، سیو کنند و یا آن را برای دوست خود ارسال کنند.

10 ایده عالی، برای تولید محتوای پیج اینستاگرام شما
مشاهده

شخصی که از جستجوی اینستاگرام استفاده می کند، احتمالاً محتوای صفحه ای را که قبلاً با آن تعامل داشته است را می بیند، حتی اگر آن را فالو نکرده باشد.

چگونه در نتایج جستجو اینستاگرام دیده شویم؟ (دیده شدن در نتایج جستجو) چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟ برای بهبود سئو اینستاگرام چه کنیم؟ (تاکتیک و روش های بهبود سئو اینستاگرام )
  •  محبوبیت محتوا

محتوایی که قبلاً محبوب بوده است به احتمال زیاد در نتایج جستجو، رتبه بالایی دارد. اینستاگرام با استفاده از سیگنال‌هایی مانند تعداد کلیک‌ها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و فالو کردن یک حساب، هشتگ یا مکان، میزان محبوبیت آن را تعیین می‌کند.

چه کنیم؟ پست خود را در زمان مناسبی پست کنید تا فورا کاربران با آن تعامل کنند. این تعامل اولیه نشان دهنده محبوبیت است و باعث میشود پست شما، حتی با وجود جدید بودن ، رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرد.

روش های تولید محتوای با کیفیت در شبکه های اجتماعی

برای بهبود سئو اینستاگرام چه کنیم؟

حالا که تاحدودی فهمیدیم اینستاگرام با چه سیگنال هایی نتایج جستجو را رتبه بندی میکند، میتوانیم به سراغ روش های بهبود سئو اینستاگرام برویم. در پایین برای شما به توضیح مفصل این روش ها پرداختیم.

چگونه در نتایج جستجو اینستاگرام دیده شویم؟ (دیده شدن در نتایج جستجو) چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟ برای بهبود سئو اینستاگرام چه کنیم؟ (تاکتیک و روش های بهبود سئو اینستاگرام )
  • پروفایل اینستاگرام خود را برای جستجو بهینه کنید

پروفایل اینستاگرام شما (معروف به بیو اینستاگرام ) بهترین مکان برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و عبارات جستجو است.

میتوانید نام دسته و کتگوری را انتخاب کنید که با محتوای شما مرتبط باشد. اگر با نام تجاری خود به خوبی شناخته شده اید، این بهترین انتخاب برای شروع است. اگر در کنار آن ها جایی برای کلمه کلیدی وجود داشت، آن را نیز وارد کنید.

مثلا اگر شما عبارت “آموزش اینستاگرام” را سرچ کنید، به سادگی خواهید دید که تمام اکانت هایی که در نتایج هستند، در بیو خود به عبارت “آموزش اینستاگرام” اشاره کرده اند.

چطوری با پرده سبز در اینستاگرام محتوا بسازم؟
مشاهده

در نهایت، اگر مکانی به کسب و کار شما مرتبط است، حتماً آن را در بیو خود قرار دهید. فقط حساب‌های Business و Creator می‌توانند مکان را به بیو خود اضافه کنند، بنابراین اگر حساب‌تان را به حرفه‌ای تغییر نداده‌اید، این نیز یک دلیل دیگر برای انجام این کار است.

برای افزودن موقعیت مکانی یا لوکیشن پروفایل برای سئوی بیو اینستاگرام، برنامه اینستاگرام را باز کنید و به صفحه اصلی پیچ خود بروید. سپس روی Edit Profile کلیک کنید و به بخش Contact Options بروید.

در این بخش آدرس خود را به صورت کلی یا جزئی وارد کنید. مثلا اگر آدرس خیابان شما مرتبط است، میتوانید آن را وارد کنید؛ در غیر این صورت فقط شهر خود را وارد کنید.

چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟
چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟ چرا در نتایج جستجو اینستاگرام دیده نمیشوم؟
  • از هشتگ های مناسب استفاده کنید

برای مدتی استفاده از هشتگ ها در کامنت، یک روش برای پنهان کردن هشتگ ها در نظر گرفته میشد. اما اکنون اینستاگرام نشان داده که کلمات کلیدی و هشتگ‌ها باید مستقیماً در کپشن باشند تا بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند.

در پایین یک سری نکات خاص استفاده از هشتگ ، برای نمایش در نتایج جستجو آورده‌ایم.

  • فقط از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
  • از ترکیبی از هشتگ‌های شناخته شده و خاص استفاده کنید.
  • هشتگ ها را به 3 تا 5 عدد در هر پست محدود کنید.
  • از هشتگ های نامربوط یا بیش از حد عمومی مانند #explorepage یا #اکسپلور استفاده نکنید.

ممکن است کمی شوکه شوید؛ چراکه اینستاگرام امکان استفاده از حداکثر 30 هشتگ در هر پست را فراهم میکند، اما توصیه اینستاگرام را باید حتما در نظر بگیریم.

چگونه درست هشتگ بگذاریم؟
مشاهده

چرا پرده کروماکی ضروری است؟

بنابراین، بهترین هشتگ ها برای سئو اینستاگرام چیست؟

این دیگر به کسب و کار و مخاطبان شما بستگی دارد. برای درک اینکه کدام هشتگ ها در حال حاضر ترافیک بیشتری به سمت پست های شما را هدایت می کنند ، به بخش Insight خود نگاهی بیندازید . Insights به شما می گوید که هر پست چه تعداد ورودی از طریق هشتگ گرفته است.

راه دوم این است که از نوار جستجوی اینستاگرام برای کشف کلمات کلیدی محبوب استفاده کنید و یاد بگیرید که افرادی که دنبال می‌کنید به کدام هشتگ‌ها علاقه‌مند هستند. این موارد احتمالاً در بین مخاطبان شما نیز محبوب است.

به صفحه اکسپلور اینستاگرام بروید و یک هشتگ (با علامت #) در نوار جستجو تایپ کنید. خواهید دید که کدام یک از افرادی که دنبال می کنید، این برچسب ها را دنبال می کنند.

اگر یک هشتگ عمومی (مانند #سفر) را جستجو کنید، هشتگ‌های خاص‌تری را نیز مشاهده خواهید کرد که می‌توانند تعادل خوبی برای انتخاب ترکیب هشتگ عمومی و خاصی که اینستاگرام توصیه کرده، فراهم کنند.

چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟
چگونه در نتایج جستجو اینستاگرام دیده شویم؟ (دیده شدن در نتایج جستجو) چگونه سئو اینستاگرام را بهبود ببخشیم؟ برای بهبود سئو اینستاگرام چه کنیم؟ (تاکتیک و روش های بهبود سئو اینستاگرام )

 

  • از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

در گذشته، جستجوی اینستاگرام کلمات کلیدی کپشن ها را در نظر نمی گرفت، اما به نظر می رسد که این روند در حال تغییر است. اینستاگرام اکنون به طور خاصی توصیه می‌کند که کلمات کلیدی مرتبط را در کپشن پست قرار دهید تا به دیده شدن در جستجوها کمک کند.

دلیل آن هم این است که وجود کلمات کلیدی، نحوه ارائه نتایج جستجو را تغییر می دهند. در گذشته، نتایج جستجو فقط شامل حساب‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌های مرتبط می‌شد، نه کپشن ها.

راه های آسان برای افزایش تعامل در اینستاگرام
مشاهده

بهترین روش ها برای کسب درآمد از پرده سبز در شبکه های اجتماعی

این خبر خوبی برای برندها و صفحات کمتر شناخته شده است، زیرا به افراد فرصت بیشتری می دهد تا بدون جستجوی نام حساب شما، محتوای شما را پیدا کنند.

چگونه در نتایج جستجو اینستاگرام دیده شویم؟
چگونه در نتایج جستجو اینستاگرام دیده شویم؟ چرا در نتایج جستجو اینستاگرام دیده نمیشوم؟

 

  • حساب با کیفیتی داشته باشید

نتایج جستجوی اینستاگرام نیز بر اساس دستورالعمل‌های اینستاگرام است . این بدان معناست که حساب‌هایی که برخلاف این دستورالعمل‌ها عمل میکنند، در نتایج جستجو یا در قسمت پایین‌تر ظاهر می‌شوند یا اصلاً در جستجو ظاهر نمی‌شوند.

به طور خلاصه، اگر قوانین اینستاگرام را نقض کنید، محتوای شما به طور کلی از اینستاگرام حذف خواهد شد. اگر برخلاف دستورالعمل‌ها و توصیه ها عمل کنید، محتوای شما در این رسانه اجتماعی ظاهر می‌شود، اما پیدا کردن و دسترسی به آن سخت‌تر خواهد بود.

اینستاگرام حساب هایی که محتواهایی با «کیفیت پایین، زننده یا دارای حساسیت» و همچنین محتوایی که «ممکن است برای بینندگان کم سن نامناسب باشد» را دارند، در نتایج کم رنگ تر یا حذف میکند.

  • تله کلیک یا فریب کاربر
  • ادعاهای اغراق آمیز سلامت
  • محتوای غیراصلی که از منبع دیگری کپی شده است
  • ادعاها یا محتوای گمراه کننده
  • خرید لایک و کامنت و فالور

منبع : blog.hootsuite